• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cj2
    Madelen21 skrev 2013-01-10 08:40:25 följande:
    www.newheaven.se

cj 2 jag har barn som är 5 och 2½ och dom vet, eller ja älsta iaf.. minsta förstår nog inte så mkt.
    Men hon har vetat sen ja plussa typ. 
    haha oj. så tidigt. Jag tänker att det blir en väldans lång väntan för dom. Min mage syns ju inte ännu heller..
  • Hannathu

tantS skrev 2013-01-10 07:58:38 följande:
    Omg. Jag vill inte ha större bröst och tycker inte de har växt nämnvärt heller. Lite fylligare kanske men kan ha samma strlk. Har dock skaffat förlängning som jag får använda i vissa bhar som redan va lite trånga. Nån som vet nåt ställe man kan köpa amningsbh i strlk J?
    Jag köpte mina på Figleaves.co.uk
    Kan avråda från de som heter Royce för där sitter bandet som håller fast axelbandet när man öppnar kupan fast som en liten knöl ungefär en tredjedel in från utsidan av bröstet. Det gjorde att jag fick mjölkstockning tre gånger.

jag gillade Elomi med bygel
    cj2 skrev 2013-01-10 07:56:29 följande:
    Ni som har små barn sen innan, Har ni berättat för dom att det ska komma syskon? Mina är tre och snart fem och jag har inte berättat ännu. När är det dags att göra det?
    Ja vi berättade ganska tidigt, men min mage började synas rätt tidigt oxå.
    Sonen är drygt 2 år och pekar på magen och säger BÄäääääbisch, sen babblar han vidare om sin nya kusin
  • cj2
    Hannathu skrev 2013-01-10 08:50:21 följande:
    Jag köpte mina på Figleaves.co.uk
    Kan avråda från de som heter Royce för där sitter bandet som håller fast axelbandet när man öppnar kupan fast som en liten knöl ungefär en tredjedel in från utsidan av bröstet. Det gjorde att jag fick mjölkstockning tre gånger.

jag gillade Elomi med bygel

Ja vi berättade ganska tidigt, men min mage började synas rätt tidigt oxå.
    Sonen är drygt 2 år och pekar på magen och säger BÄäääääbisch, sen babblar han vidare om sin nya kusin
    HIhi gulligt.. Men då är det kanske dags att berätta snart då? Jag känner mig lite sugen.. Men vill inte att väntan ska bli för länge för dom!
  • Hannathu
    Pellefanten skrev 2013-01-10 07:47:40 följande:
    Trust me när mjölken rinner till lär du få känns på större bröst ;p mina gick upp 2storlekar :( ( hade redan E sen innan så va omöjligt å hitta amningsbh som inte kostade multum.)

Mina ökade inte nämnvärt mer än första dygnen sen gick de tillbaka till normalstorlek men kanske en aning fylligare. Kunde ha samma storlek som vanligt i alla fall
  • Oreos
    cj2 skrev 2013-01-10 07:56:29 följande:
    Ni som har små barn sen innan, Har ni berättat för dom att det ska komma syskon? Mina är tre och snart fem och jag har inte berättat ännu. När är det dags att göra det?
    Jag berättade för sonen (3 år) i v.12 ungefär, ifall han skulle börja babbla på dagis eller nått, men han verkar ite riktigt fatta, så jag vet inte hur jag ska förklara riktigt. Ska försöka leta reda på någon bra bok med riktiga bilder (inte tecknade). Han har autism och utvecklingsförsening, så han är ca som en tvååring i sinnet.
  • cj2

Undrar vad sjutton jag går och väntar på då. Är väl dags att berätta. Hur berättade ni?

• Solrosen82
    Hjärtat3 skrev 2013-01-09 23:21:49 följande:
    Jag blev lite nyfiken på ditt inlägg här...

Förutom då att sexlusten ökat (lyckost) men skönt att slippa skydda sig...? 

Blev du gravid trots skydd eller va hände?

Ifrågasätter inte på nåt sätt, men man blir lite nyfiken när man träffar på så himla många som verkligen kämpat och inte skyddat sig på flera år.  

Vi hade enorm tur så jag blev gravid på första försöket. Vart lite chockad i början för med de andra barnen fick vi försöka några ggr, så jag var inställd på det. Innan skyddade vi oss.. :)
  • fivestepsback

Jag hade D innan min första grav, sen när jag ammande hade jag G..när jag slutade amma gick de typ tillbaka, ligger på DD nu..får se hur mycket de växer denna gång :P

Imorse kände jag bebis väldigt högt upp, typ precis vid naveln :) Supermysigt, men det känns lite tidigt att känna så högt upp, är ju bara i v 18 än.

• Hannathu
    cj2 skrev 2013-01-10 08:52:33 följande:
    HIhi gulligt.. Men då är det kanske dags att berätta snart då? Jag känner mig lite sugen.. Men vill inte att väntan ska bli för länge för dom!
    Tror inte att väntan blir för lång.
    det finns tydligen någon bra bok med flikar som man kan lyfta på fliken och se vad som händer i magen just den månaden, ska enligt en kollega vara perfekt för små barn som blir storasyskon
  • Mjj83l

Berättade för vår 3,5 åring i vecka 15.

Då hon på morgonen sagt -"har du mycket mat i magen mamma?"

-"varför är den så stor då?"

Tänkte vänta till efter rul.

Ang bröst så hade jag hellre haft dom som stannar i sin storlek än ökar 3-4 storlekar som mina

Hur fint tror ni det är när det sedan försvinner o det bara är huden kvar??

Jag opererade mina efter dottern. Trodde inte jag skulle få fler barn.

Får antagligen lyfta efter detta för att dom ska se hyfsade ut igen.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~