• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mrshope
    MissMe83 skrev 2013-01-12 22:51:55 följande:
    Någon mer än jag som tycker det ska pillas på magen hela tiden? Gör inget om nära vänner eller familj klappar men när ytligt bekanta eller liknande ska börja klappa utan att fråga börjar det bli jobbigt . Vet att det är av omtanke men blir min mage allmän egendom när den börjar puta?
    Vad tycker ni?
    Jag tycker sånt är jättejobbigt! Var hemma i Sverige i julas och min mamma ville klappa hela tiden på min PLATTA mage. Nu putar det lite mer men tycker fortfarande inte det är okej, bara för att man är gravid vill jag inte bli taffsad på. Min man får göra det men ingen annan!
  • AlexandraViberg
    mrshope skrev 2013-01-12 23:31:43 följande:
    Jag tycker sånt är jättejobbigt! Var hemma i Sverige i julas och min mamma ville klappa hela tiden på min PLATTA mage. Nu putar det lite mer men tycker fortfarande inte det är okej, bara för att man är gravid vill jag inte bli taffsad på. Min man får göra det men ingen annan!
    Håller med! Maken och min dotter får ta bäst de vill, är bra för anknytningen, men ingen annan behöver anknyta redan i magen!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Tessss

Alexandra: det där med irritation över makens vindrickande känner jag igen

• Solrosen82

Sömntutan: Det skulle ju vara hemskt om de inte ville ha barn egentligen. Men så tror jag inte att det är. Det handlar nog mycket om att vänja sig vid tanken om man varit inställd på att inte skaffa fler.

Amye: Roligt att han gillar bebisar så mkt. :)

Madelen: skönt att febern börjar ge sig :)

Här e en till som hatar när folk klappar på magen. Jag fattar inte varför de tror att det är ok?? När jag väntade sonen var jag nästan otrevlig vid nåt tillfälle för att jag var så less.

• MissMe83

Vad skönt! Det är inte bara jag. Vi va nämligen på middag igår och alla som var sär kände vi men inte nära. Bara värdparet nära. Min mage skriker ju bebis å jag fick knappt ha den ifred. Började bli ordentligt irriterad till sist.

• Sömntutan

Solrosen: så är det säkert. Men jag tycker det är lite tråkigt att han verkar så ointresserad hela tiden. Börjar jag prata om det skrattar han till lite bara så är det inget mer med det. Äh det blir nog bättre.

Det där med magen. Ganska konstigt att så fort den börjar växa så är det liksom OK för allmänheten att kladda bäst de vill. Vem fan skulle komma på tanken att gå runt och klappa folk på magen om de inte var gravida? Jag undrar vad skillnaden är? Det är fortfarande min mage och min kropp. Inte sjutton vill jag att någon kommer och tafsar på mig bara sådär. Dock älskar jag när min man gör det. Verkligen ÄLSKAR!

• Meoow

Alexandraviberg - kikade in på din blogg häromdagen och hittade din "inköpslista", superbra ju! Ville bara tacka för den :))

• MissMe83

Sömntutan: nä precis. Jag kan känna det är ok med våra föräldrar och absolut närmsta vänner men inte bekanta och arbetskamrater å liknande! Jag blir jätte obekväm. Dom flesta slutar när jag backar men vissa fattar inte

• Solrosen82

De kommer ju alldeles för nära inpå när de tar på magen! Ska de känna får de fråga först. Sen när bebis kommer så är det ju många som kommer fram och gullar osv utan att kolla så att det är ok. Tänk alla baciller de kommer med. Själv tar jag aldrig på en gravidmage om mamman inte ber mig göra det. Samma med bebisar, antingen frågar jag om jag får låna eller så väntar jag till mamman eller pappan frågar mig.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~