• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Kickilina: eftersom jag redan innan haft problem med skadad disk i ländryggen så har jag haft TENS tidigare mot svåra smärtor och den är kanon så kan tänka mig att den kommer vara lika bra nu :) jag kunde sluta med starka morfin tabletter då min rygg var som värst tack vare denna underbara sak, så tjejer jag hyllar också denna :)

• Madelen21

Ohh nu börjar dom riktiga sparkarna komma här :) har bara känt små bufffar men nu har jag lyckats ha handen på magen å känt d flera ggr :)

• AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-15 17:03:34 följande:
    Ohh nu börjar dom riktiga sparkarna komma här :) har bara känt små bufffar men nu har jag lyckats ha handen på magen å känt d flera ggr :)
    Så fantastiskt! Har sett massa på magen här och det ser så läskigt men häftigt ut! :D

Idag hittade jag spjälsängen som jag så länge sökt efter! Har haft nedfällbar långsida som första krav och det har verkligen inte funnit några som man lätt kan fälla ner med en hand, fast nu hittade jag en, äntligen! Begagnad av samma tjej jag köpte vår takvagga av! Ska bli så kul att få hem den om någon dag :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 16:31:00 följande:
    Haha ja drömmen var knasig men jag verkar ha bättrat mig sen graviditeten med dottern och fattat att det iallafall kommer bebisar av graviditeter. Förra graviditeten drömde jag att jag födde allt från bomullstussar som blåste bort till kattungar (klassiker tydligen) :P
    Så bra att hjärnan fattat att det är en människa denna gång iallafall! :P

Jag var förresten deprimerad i drömmen för att jag inte hann ha någon mage! Den var tydligen på något konstigt vänster precis som den är nu, fast bebisen vägde 4 kg. Så jag kände mig lurad på graviditeten i drömmen och jag vaknade av att jag mer eller mindre grät pga just det :P

Vilka sjuka drömmar! Det är mycket vi bearbetar i sömnen.. haha.
    Själv har jag drömt att min katt fått kattungar flera nätter i rad. Och det är väldigt stressigt att ta hand om dem så att alla får mat och att ingen kommer bort osv. Jag jobbar stenhårt med det på nätterna :) 
  • AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2013-01-15 17:07:47 följande:

Vilka sjuka drömmar! Det är mycket vi bearbetar i sömnen.. haha.
    Själv har jag drömt att min katt fått kattungar flera nätter i rad. Och det är väldigt stressigt att ta hand om dem så att alla får mat och att ingen kommer bort osv. Jag jobbar stenhårt med det på nätterna :) 
    Haha vilket heltidsarbete! :D
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-15 16:11:40 följande:
    Natan....uff, förstår att du knappt står ut! Man nu har vi alla fall gått halva tiden (snart...)
    Ang. din rädsla för att föda så borde du prata med din barnmorska! Sen har jag ett hett boktips skrivet av den fantastiska Susanne Heli (hon är bla doula och får kvinnor att sova under krystvärkarna ) Hennes bok heter "Att föda utan rädsla"

Tack för tipset! Den ska jag också köpa.  Jag har precis läst "rädd att föda" av Nicole Silverstolpe, men blev sjukt provocerad. De raddade upp en massa möjliga komplikationer som kan uppstå om man gör snitt, (andningen, amningen, ont i såret osv. Men inte en enda som kan uppstå vid vaginal förlossning (syrebrist-cp skada, rupturer osv). 

Jag pratade om snitt med min Barnmorska i går och hon sa att hon skickar en remiss nästa gång vi ses..
  • AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2013-01-15 17:12:42 följande:

Tack för tipset! Den ska jag också köpa.  Jag har precis läst "rädd att föda" av Nicole Silverstolpe, men blev sjukt provocerad. De raddade upp en massa möjliga komplikationer som kan uppstå om man gör snitt, (andningen, amningen, ont i såret osv. Men inte en enda som kan uppstå vid vaginal förlossning (syrebrist-cp skada, rupturer osv). 

Jag pratade om snitt med min Barnmorska i går och hon sa att hon skickar en remiss nästa gång vi ses..
    Ja det lät inte som någon vidare bok egentligen..

Är detta första barnet? Jag är också rädd att föda, men inte för smärtan utan för mitt kejsarsnitt som alltid varit i dåligt skick och jag är rädd för livmoder ruptur. Tar hellre ett kontrollerat snitt i livmodern på samma ställe som mitt nuvarande än en ruptur på gud vet hur stor plats i livmodern.
    Har nog svårt att bli gravid.

MEN vill föda vanligt egentligen, vill uppleva det, men kan ju inte föda livrädd för ruptur :S
  • Madelen21

alexandra: när min första dotter föddes blev d total sfinkterruptur... ( sprack hela vägen ända bak till rumpan) D va hemskt..... men 2 tim efter dottern föddes åkte ja på op å blev sydd å resultatet blev väldigt bra...
    var sjukt rädd för samma sak andra gången å fick gå å prata me en aurora barnmorska, heter d så???
    Men d gav ingenting... prata m hon en gång...

men när d va dags å föda så var d helt annat... tog 6 timmar och inte en enda bristning. 

• Ung Mamma 91

ååh , måste skriva lite här. 

Min foglossning blir bara värre och värre :( Vet inte vad jag ska börja göra , använder bälte men funkar inte för de , går 24/7 med värk... och nu har jag misstänkt njursten också... Suck å stön... OCh Alvedonen funkar inte de helelr , smörjer med Voltaren men de hjälper inte , badar varmt och sånt men nej , inga resultat... Börjar bli galen på detta..

Någon som kan rekomendera något annat ?  

• ThereseJohansson

Ung Mamma 91: TENS, den tycker jag är helt fantastisk och hjälper mig mycket då jag har skadad disk som ger symptom som ett diskbråck..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~