• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Alicantina
    Camillas skrev 2013-01-18 23:20:41 följande:
    Är det inte tidigt å köpa saker nu när bebisen kommer i sommar? :O Eller är det jag som är efter och bör börja kolla saker redan nu haha?

Jag tycker också det är tidigt;) Jag brukar börja handla åt bebben i 7:e-8:e månaden!
  • Madelen21

alla är olika va gäller shoppa åt bäbben... 
    ja shoppa lite igår

-  byxor på pop
    -hjälm mössa pop
    strumpor pop

ett sett på hm me body byxor och mössa
    2pack byxor m fot
    2 mössor

har ju massor som jag ska tvätta upp också,,,

lär köpa en byrå att ha bebbens kläder i...

såg att nån alla redan börjat ställa ordning m spjälsäng å grejjer..sånt gör då inte jag förens ja i maj kanske nån gång. våran bäbis kommer sova inne hos oss och det gör minsta sonen också.. ska bara ändras om lite å pyssla så blir det jättebra.. helst av allt hade ja velat måla om eller tapetserat om vårt sovrum först men ja.. d får vi se hur d blir me den saken... för de tar sån tid..

• Alicantina
    Elfwinter84 skrev 2013-01-19 07:02:34 följande:
    Igår började vi inteda barnrummet! Spjälsäng, klädkista och bokhylla på plats :) Det är vårt gamla sovrum, vi har flyttat in i datarummet så bebis får eget :)

Är lite nyfiken...många härverkar ordna ett eget rum till bebisen..själv har jag aldrig ordnat det utan spjälsängen har stått i vårt sovrum. Sedan har vi ordnat eget rum när tjejerna närmat sig 2-3. Ni som har eget rum kan ni inte säga fördelarna med det? Nu har vi köpt hus så rum har vi..:)
  • mytol

Någon som kan hjälpa mig?! Har hittat en barnvagn på blocket som tjejen kan tänka sig skicka å som undra om jag visste de bästa å enklaste sättet. Har för mig att ni diskuterat det tidigare?! Vad kan de kosta, en liggdel, sittdel å chassi till Brio happy?

• Madelen21

mytol

bussgods kostar 510 kr å det är ett fast pris för barnvagn... men be henne kolla upp m sitt ombud å be dom väga va den kostar... ja skulle ha skickat en syskonvagn å de skulle gå på 590 me bussgods men nu blev d aldrig av då hon som skulle ha den fick en sjuk dotter å visste inte om hon behövde den.. men ja lyckades sälja den till en annan tjej ist.

men be henne kolla upp m bussgods ombud... man kan packa in den i sopsäckar tex.¨

• Elfwinter84

Det egna rummet används när bebis blivit lite större och som lekrum. Vi kommer ha en vagga i vårt sovrum där bebis får sova den första tiden.

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-18 22:32:30 följande:
    sitter här å plötsligt får ja telefonsamtal av nå okänt nummer som.. ja svara å d är nån jäkla utlänning å sen skickar han sms å säger att han känner mig,,, fy fan va obehagligt... ja har ingen aning om vem det är :/

Eeeh?? "Jäkla utlänning"? Vad menar du med det? Oavsett dina personliga åsikter hoppas jag att vi här inne respekterar alla människor oavsett bakgrund eller ursprung. Det måste väl ändå vara ett minimikrav på de som skriver här inne?
  • Baby Lei
    Camillas skrev 2013-01-18 23:20:41 följande:
    Är det inte tidigt å köpa saker nu när bebisen kommer i sommar? :O Eller är det jag som är efter och bör börja kolla saker redan nu haha?

Jag kände likadant, var inne på att kanske kanske våga köpa ett par symboliska små ministrumpor, bara för att det skulle bli lite verkligt att vi ska få en bebis.. Sen slog det plötsligt storslint och jag ropade hem en spjälsäng på auktion.. Hahaha! Från noll till hundra alltså! :)
  • Baby Lei
    joino skrev 2013-01-19 07:34:45 följande:
    Här är en som legat i magsjuka i två dagar. Sjukvårdsupplysningen säger att det är lugnt men blir ju så nojjig. Känns som hela kroppen kastas runt :(

Så vidrigt!! Jag åkte på vinterkräksjukan före jul. Var helt sänkt och tyckte SÅ synd om er som kräkts mycket av graviditeten. Det tog minst tre dagar att känna mig frisk igen, (men jag kräktes "bara" under ett dygn). Drick vätskeersättning! Då återhämtar du dig mycket snabbare! Krya på dig!
  • Baby Lei
    Elfwinter84 skrev 2013-01-19 07:02:34 följande:
    Igår började vi inteda barnrummet! Spjälsäng, klädkista och bokhylla på plats :) Det är vårt gamla sovrum, vi har flyttat in i datarummet så bebis får eget :)

Vad mysigt! Lägg upp en bild så att vi får se!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~