• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

mina barn har inte sovit hela nätter förens 1½ och 2 år...
    Så jag tycker att så länge dom inte sover hela nätter så får dom sova i vårt rum :)
    min älsta dotter som är 5 vill absolut inte sova i sitt rum.... vet inte va det är.... hon har pratat mkt om spöken mm.. å hur mkt ja än förklarat för henne att d finns inga spöken så funkar d inte... men jag tror att jag ska ta å sanera rummet å ta bort ganska mkt saker som inte används... måste först ut å köpa typ flyttkartonger å lägga allt i.... Känns som en storrensning skulle behövas för fy fasen va mkt grejjer d blir alltså.. å hon leker ju typ inte me nått... haha.-.. men minste sonen han är hel tokig i sina bilar och traktorer å fick en bilmatta i julklapp som han flitigt leker med :)

Ska ta å fundera å planera för hur vi ska ändra om i vårt sovrum lite :)
    men nu ska här bakas semlor :) 

• Sonaten
    Alicantina skrev 2013-01-19 08:35:10 följande:

Är lite nyfiken...många härverkar ordna ett eget rum till bebisen..själv har jag aldrig ordnat det utan spjälsängen har stått i vårt sovrum. Sedan har vi ordnat eget rum när tjejerna närmat sig 2-3. Ni som har eget rum kan ni inte säga fördelarna med det? Nu har vi köpt hus så rum har vi..:)
    Vi flyttade ut vår dotter från vårt sovrum när hon var kanske 7 månader. Då hade vi ledsnat på trasiga nätter och desperata som vi var körde vi med 5-minutersmetoden rätt brutalt för att få äntligen få sova. Det fungerade, och det var nödvändigt eftersom jag skulle börja jobba igen då. När hon bytte rum så vaknade hon inte lika ofta på nätterna längre och när hon vaknade var hon inte lika inställd på att bli ammad till sömns. Vi tror att hon associerade till amning när hon sov i samma rum som jag, eftersom det ju luktar lite mjölk om en när man ammar. När hon började sova i eget rum så blev hon mindre störd av våra ljud t ex när vi vände oss i sängen. Men det viktigaste var nog att jag inte hörde hennes rörelser, för jag vaknade av minsta lilla knäpp då när hon var bäbis.

Nästa bäbis kommer sova i spjälsäng inne i vårt rum tror jag. Och jag tänker mig att hen får flytta över till dotterns rum när de börjar få någorlunda samma dygnsrytm, så de inte stör varandra. Vi har äntligen fixat dörr till vårt sovrum, vilket känns skönt att ha när man behöver dela upp sig, ska söva bäbis och amma och sova ikapp själv dagtid... På bottenvåningen har vi också ett arbetsrum med en bäddsoffa där man kan få sova ifred. Och så har vi ju vardagsrumssoffan. Det känns bra att kunna dela upp sig när det blir jobbiga nätter... för det var ruskigt jobbigt minns jag från förra gången.
  • MissMe83

Shit vad förkyld jag har blivit.. Stackars mig vi som skulle titta på vagn i helgen

• ThereseJohansson

Madelen21: du har smittat mig med ditt prat om semlor :) har vart sugen i flera dagar nu och jag gillar inte ens det, brukar köpa hem till mannen men nu köpte vi även till mig så får vi se om det är lika gott som jag föreställer mig :)

Nä nu ska jag beställa våran vagn, Tako Laret :)

• Camillas
    AlexandraViberg skrev 2013-01-19 01:40:08 följande:
    Andra länken i trådstarten! :)

Dottern tycker det är kul med bebis sakerna också, hon är 6 om nån vecka och super stolt :)
    Kan tänka mig det måste ju va jättekul å bli storasyster =) Min sambo har en dotter sen tidigare men hon är bara ett och ett halvt så hon är inte riktigt med på vad som händer haha :P
  • Camillas
    Alicantina skrev 2013-01-19 08:25:17 följande:

Jag tycker också det är tidigt;) Jag brukar börja handla åt bebben i 7:e-8:e månaden!
    Haha jaa det var väl min plan med ungefär men jag förstår poängen med att börja tidigare än så =) Dock ligger fokus nu mer på att hitta kläder till mig själv, utbudet i garderoben börjar kännas väldiiigt litet :p
  • Camillas
    Baby Lei skrev 2013-01-19 08:54:38 följande:

Jag kände likadant, var inne på att kanske kanske våga köpa ett par symboliska små ministrumpor, bara för att det skulle bli lite verkligt att vi ska få en bebis.. Sen slog det plötsligt storslint och jag ropade hem en spjälsäng på auktion.. Hahaha! Från noll till hundra alltså! :)
    Hahahh jag tror de kommer bli samma med mig, och om jag väl börjar kommer jag inte kunna sluta :p
  • Madelen21

ThereseJohansson: Men det är ju gööör gott :) gillar man inte mandelmassan så kan man ju alltid ta me vanilj istället.. jag föredrar med vanilj jag...

har en semmeldeg på jäsning nu....

sitter å funderar över dotterns rum skulle vilja göra om och köpa nåt bra förvaringssystem.. trofast från ikea tror jag... å så skulle ja nog ha haft en eller 2 byråer istället för garderoben som tar sån jäkla plats...

i vårt sovrum behöver vi en till byrå till bäbis... vi har serien MALM från ikea vill såklart ha lika...

mkt man vill.. känner för å boa å fixa å dona alla redan, nån mer som känner lika? 

• ThereseJohansson

Tycker också att man vill börja få i ordning för bebisen...vi kommer åka upp till Ullared i slutet av februari/början av mars för en massa shopping :)

Får passa på att shoppa medan min skadade disk i ryggen orkar för den känns redan rejält mycket och tillsammans med foglossningen som börjat så känner jag att jag vill få så mycket som möjligt klart..

• Ung Mamma 91

Här har vi båda barnen i samma rum :) ettan fick flytta till eget rum vid 8 månader eftersom han bara stördes av oss (A) Sedan då lillebror kom så fick dom flytta tillsammans då lillebror va 4 måander :) (det är 14 månader emellan dom) :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~