• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Babylei: absolut d va klantigt av mig att säga så.. tyckte bara d var så himla obehagligt att få ett samtal följt av massa sms som gjorde att ja blev så himla rädd å satt å verkligen skakade....
    smsen ja fick var vem jag var å att han kände mig å jag blev så satans rädd....

förlåt mig för att jag skrev så :/ men d va pga ren rädsla...

När vi fick vårt första barn fixa vi i ordning hennes rum å så..
    min minsta som är 2½ år har inget eget rum än... vi funderar väl lite på hur vi ska göra med den saken... antingen så ska vi flytta upp vårt sovrum å dottern ska få ta vårat som är bra mkt större än hennes å så får sonen ta hennes... fast då är d lite pyssel... i dotterns nuvarande rum behövs tapetseras om lika som i vårt sovrum vi har nu... neh vi har det nog som vi har det nu tills senare...

Nu ska jag klä mig å göra dag idag blir det nog semmelbak :) -14 grader kallt ute så blir en innedag. 

• Baby Lei
    Baby Lei skrev 2013-01-19 08:51:36 följande:
    Eeeh?? "Jäkla utlänning"? Vad menar du med det? Oavsett dina personliga åsikter hoppas jag att vi här inne respekterar alla människor oavsett bakgrund eller ursprung. Det måste väl ändå vara ett minimikrav på de som skriver här inne?

Vill bara lägga till att du verkar vara en så vettig person förövrigt, så det var helt oväntad med en sån kommentar från dig.
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-01-19 09:01:14 följande:
    Babylei: absolut d va klantigt av mig att säga så.. tyckte bara d var så himla obehagligt att få ett samtal följt av massa sms som gjorde att ja blev så himla rädd å satt å verkligen skakade.... smsen ja fick var vem jag var å att han kände mig å jag blev så satans rädd.... förlåt mig för att jag skrev så :/ men d va pga ren rädsla... När vi fick vårt första barn fixa vi i ordning hennes rum å så.. min minsta som är 2½ år har inget eget rum än... vi funderar väl lite på hur vi ska göra med den saken... antingen så ska vi flytta upp vårt sovrum å dottern ska få ta vårat som är bra mkt större än hennes å så får sonen ta hennes... fast då är d lite pyssel... i dotterns nuvarande rum behövs tapetseras om lika som i vårt sovrum vi har nu... neh vi har det nog som vi har det nu tills senare... Nu ska jag klä mig å göra dag idag blir det nog semmelbak :) -14 grader kallt ute så blir en innedag. 

Vi skrev visst samtidigt:) Obehagligt med hotfulla sms, jag har också varit drabbad av sånt under en längre tid. Polisanmäl alla hot!
  • 2003ett lycko år
    mytol skrev 2013-01-19 08:36:12 följande:
    Någon som kan hjälpa mig?! Har hittat en barnvagn på blocket som tjejen kan tänka sig skicka å som undra om jag visste de bästa å enklaste sättet. Har för mig att ni diskuterat det tidigare?! Vad kan de kosta, en liggdel, sittdel å chassi till Brio happy?

på fb vagnssida pratar många om blocket paket. så kolla på blockets hemsida å se om du hittar något. tydligen rätt säkert då det tydligen ingår ångerrätt
  • sijm
    mytol skrev 2013-01-19 08:36:12 följande:
    Någon som kan hjälpa mig?! Har hittat en barnvagn på blocket som tjejen kan tänka sig skicka å som undra om jag visste de bästa å enklaste sättet. Har för mig att ni diskuterat det tidigare?! Vad kan de kosta, en liggdel, sittdel å chassi till Brio happy?

Finns nåt som heter blocket-paket tror jag, minns inte exakt vad det kostar men billigare än bussgods tror jag. Det som är bra är att köparen kan syna paketet innan man betalar och hämtar den ut så får säljaren sina pengar. Är inte helt hundra på hur det funkar men kolla upp det, har hört en hel del bra om det!
  • Solrosen82

Med första barnet var vi ganska sena att handla saker till bebis. Med andra så hade vi det mesta redan och nu med trean så handlade jag första plaggen i vecka 10. ;)

Vi har flyttat barnen till egna rum ganska tidigt. Dottern var runt året och sonen 7-8 mån. Största fördelen tycker jag är att man inte stör varandra. Sonen sover allra bäst själv och kommer sällan över till oss. Sen är det ju en fördel om man vill ha sex utan att riskera att någon tittar på ;)

Idag tänkte jag åka med barnen till slalombacken. Nollgradigt och sol ute så det är riktigt toppenväder! :)

• Madelen21

baby lei:
    personen i fråga skrev typ vem jag var å jag fråga samma tillbaks å han sa att han kände mig typ.. ja sa att ja inte känd honom å å sen sa han att d va hans kompis som ringt...

men kom på sen att ja hade annons på blocket på en syskonvagn å den blev såld å  d ringde en utlänsk kille å ja är ganska säker på att d va samma nr så ja misstänkeer att d va den,.. men rädd som ja var så sa ja åt dom å sluta å sa att om dom inte slutar så polisanmäler ja det....

var så rädd att jag skakade i hela kroppen å kunde knappt somna... men tack å lov inget mer efter det...

händer nåt igen då byter ja telefon nr... ush....

Nog om det..... nu ska jag göra en semmeldeg å baka semlor å när degen jäser ska ja städa å sen försöka ta bild på mina inköp igår å lägga in här :) 

• Asivol

Hej! Nu har jag också köpt första bebisplaggen, beställde ett minikit från hm när jag beställde lite mammakläderna till mig och byxor till äldsta killen! Vår minsta kollade på sakerna idag och kan inte förstå varför de är så små ð??? ang. Eget rum så har vi haft killarna i spjälsäng i vårt rum första månaderna och sen har de flyttat till eget rum. Albin när han har 4 månader och Alfred när han var 2,5. Sen har jag en fåtölj där så jag ammar där på natten om det behövs. Tror att det är väldigt olika hur man vill göra men för mig har det funkat bra... Sen har båda killarna sovit bra på nätterna från början och det påverkar säkert med. Fördelen är att de alltid varit vana vid att sova i eget rum så det blir ingen stor övergång tycker jag.

Vår lilla kille ska flytta ner till eget rum nu under våren så igår beställde vi tapeter... Hg hittade en superfin beige med svarta skateboard men han ville så gärna ha Toystory så det fick bli det... Det är ju trots allt hans rum

UL på fredag så vi längtar!

• Mjj83l

Dottern flyttade till eget rum när hon var 4 månader, då sov hon hela nätter.

När vi sedan seperarade när hon va 1,5 har jag delat sovrum med henne i min 2a.

Nu bor vi ihop igen o har flyttat ut vår säng i vardagsrummet så hon har eget rum igen

Nästa lär bo i vårt sovrum ett bra tag, eftersom vi då kommer att bo i en 3a. När h*n är "redo" kommer barnen att dela rum

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~