• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Kickelina: ja verkligen! Ska bli grymt häftigt . Jag är inte vettig nog å vara rädd för drt tror jag ha ha! Det enda jag kan känna oro för är att förlora kontrollen över min smärta. Men har börjat med avslappnings övningar och hoppas det kan hjälpa mig behålla kontrollen

• Caliphora

Här flyttade dottern in i sitt eget rum på sin ettårsdag. Först sov hon i vår säng, sen sov hon i en barnsäng som satt ihop med vår säng m öppen sida.

9 utav 10 nätter slutar det alltid med att hon sover i vår säng... Vi har det bra med det än så länge - funderar på att skaffa king size säng för att vi alla ska få plats när nr 2 kommer... 

Jag tycker om att sova som familj, känns naturligt för oss. Och det var så mycket lättare när hon var sjuk och matvägrade - kunde vakna varje timme och försöka mata henne utan att det innebar en massa springande fram och tillbaka.

• Camillas
    Kickilina skrev 2013-01-19 19:00:36 följande:
    Åh!! Var med om en helt magisk förlossning inatt. Vill föda barn nu!!!!!! (fast, det är klart, han får växa till sig lite först...)
    Tänk vilken cool grej vi alla har framför oss om inte alltför länge! Grymt!
    Vad roligt! :D Vems förlossning?
  • Sonaten
    Pellefanten skrev 2013-01-15 23:30:41 följande:
    Sonaten: vilken kanals nyheter var det på?
    Om du inte redan hittat det, Pellefanten, det var nog på Aktuellt, som jag såg i SVTplay, den dagen. Men kanske mest oro-skapande. Kontentan var väl att undvika folksamlingar om man har nyfödd på vinterhalvåret. Och att hålla ifrån spädbarnet från förkylda människor. Men hur lätt är det om man har ett dagisbarn hemma... I reportaget hade familjen som mist ett barn i RS-virus, beslutat att hålla sin 2-åring hemma från dagis, den här vintern eftersom de hade fått en ny bäbis. Väldigt drastiskt kanske, men det klart att man blir desperat när det värsta drabbat en.
  • Pellefanten

Sonaten: jag var mest nyfiken eftersom en bekant förlorat sitt barn för några veckor Sedan och det pratades om rs å att vårdcentralen gjort fel osv.

• mytol
    Johanna87 skrev 2013-01-18 18:25:31 följande:
    Ja här i Norrköping gick det bra. Vi gjorde ett tidigt ul och den kvinnan var super trevligt. Hon verkade nästan mer glad och ivrig över att vi skulle ha barn än vi själva och berättade allt hon såg. Och de va även hon som sa att vi kunde säga till vid nästa ultraljud att vi ville veta könet om det var så att dom såg det. Men tror inte den här kvinnan vi hade idag egentligen ville berätta. Jag sa att jag förstod att dom inte  letade efter könet men att vi gärna ville veta om hon såg det. Men då sa hon surt att de är inte därför ni är här. Så det kändes inte alls bra. När hon tittade på hjärtat satt hon bara och mumlade så jag blev jätteorolig att nåt va fel. Fick heller inte veta om jag blev framflyttad eller bakflyttad. Kändes inte ok alls. Trodde det var bland annat därför man gjorde ett RUL. Men jag kanske har fått fel information. Borde nog höra av mig dit angående allt detta.

Du minns inte vad hon hette? Har jobbat på bb i Norrköping å känner eller åtminstone vet vem dom flesta är så jag blev lite nyfiken . Själv går jag på Lovisakliniken och där jobbar en kvinna som heter Darja som ul bm. Hon e toppen och jobbar även 50% på vrinnevi som ul bm. Hon har en brytning men gör verkligen allt för att man ska förstå å e glad å jättegullig.
  • Solrosen82
    Kickilina skrev 2013-01-19 19:00:36 följande:
    Åh!! Var med om en helt magisk förlossning inatt. Vill föda barn nu!!!!!! (fast, det är klart, han får växa till sig lite först...)

Tänk vilken cool grej vi alla har framför oss om inte alltför länge! Grymt!

Det måste vara världens bästa jobb! :)
  • MissMe83

Ikväll fick maken känna första kicken utanpå magen så kul att se hans reaktion...stora ögon och så kom ett woow!! Tidigare har bebis slutat så fort han ska känna men nu kom det e kick

• AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-19 22:13:52 följande:
    Ikväll fick maken känna första kicken utanpå magen så kul att se hans reaktion...stora ögon och så kom ett woow!! Tidigare har bebis slutat så fort han ska känna men nu kom det e kick
    Haha fantastiskt! :)

Maken fick sig ju en kick i ansiktet igår men han bad om det ;D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~