• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Ung Mamma 91
    Stinsen skrev 2013-01-20 14:37:56 följande:
    Låter lite som mig de där ;) Jag blev verkligen RÄDD och tänkte att nu är det kört!
    Jag har också njursten men de gör ont mera i sidorna vilket värkar inte gör,värkar sätter sig ju mer i "mens-magen" bak i ryggen och ner i ljumskar/lår & ben mm ....

Men är du orolig så tycker jag att du ska ringa in! Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!

True so true där. Ska vänta lite å se endå nu , killen jobbar kväll så slipper ju ingenstans endå innan han slutar :P
  • Solrosen82
    CamillaLukasLudwigMagnus skrev 2013-01-20 14:45:38 följande:
    Följer gärna med här, vi väntar syskon till två pojkar som är födda 04 & 07, bebis beräknad till midsommar!

Välkommen! Jag väntar syskon till tjej född 06 och kille född 07. Ser dina pojkar fram emot att få ett syskon?
  • Kickilina
    Följer gärna med här, vi väntar syskon till två pojkar som är födda 04 & 07, bebis beräknad till midsommar!
    Hej och välkommen! Hur mår du?
    Baby Lei skrev 2013-01-20 09:26:45 följande:

Hjäääälp, jag ligger och läser Gudrun Abascals bok och blir bara räddare och räddare.. Alla käcka meningar som att man måste våga möta sin smärta, och att den leder till något positivt osv ger mig panik! Jag vill inte ha SÅ fruktansvärt ont som det verkar göra!! Har fått två missfall i v.12, som gjorde fruktansvärt ont, och då är ju embryot pytte pytte litet jämfört med en fullgången bebis.. Huga.....

Visst gör det ont att föda, så är det i hela världen, och har varit i alla tider. Men här och nu finns det en massa go bedövning att få hjälp av! Varje minut föds en liten och tänk på alla kvinnor som fixar det, det kommer du också göra! Och man kan föda barn även om man är orolig och rädd och inte vågar möta sin smärta! Sen tror jag ändå på det här med att den smärtan man upplever vid missfall är en negativ smärta med mycket negativa känslor medan en förlossning med ett levande barn får man någonting för och blir på så vis mycket mer positiv och därför en annan smärtupplevelse.
  • Pellefanten

Det behöver inte göra så ont å föda barn. Jag hade aldrig ont förutom ring Of fire under hela dotterns förlossning. Det ända jag tyckte va hemskt va att hela magen deg ihop sig vid värkarna.

• Caliphora
    Baby Lei skrev 2013-01-20 09:26:45 följande:

Hjäääälp, jag ligger och läser Gudrun Abascals bok och blir bara räddare och räddare.. Alla käcka meningar som att man måste våga möta sin smärta, och att den leder till något positivt osv ger mig panik! Jag vill inte ha SÅ fruktansvärt ont som det verkar göra!! Har fått två missfall i v.12, som gjorde fruktansvärt ont, och då är ju embryot pytte pytte litet jämfört med en fullgången bebis.. Huga.....
    Nej nej nej! 

Att föda är inte samma som ett missfall. Helt annan känsla, inte minst känslomässigt!

Vi är så vana att höra "Det gör så jävla ont!", att det blir ett mantra.
    Men, tänk såhär: det enda biologiska jobbet vi har, man eller kvinna, är att föröka oss. Det är allt. Precis som alla andra levande organismer på jorden. Du är gjord för att föda barn! Allt annat är evolutionär bonus!

Om du tittar på ett annat däggdur som föder, så går den in i ett sinnestillstånd där de hanterar födseln genom instinktiva hanteringsmekanismer. Djupandning, urvrål (tänker på katters specifika jamande när de föder!), ställningar. Om du vid födseln hittar det i dig själv, speciellt när du känner att paniken börjar dra in, så hittar du också ett ställe med fokus inuti dig själv. 

Och sen finns det smärtstillande som kan ta ner dig från panikstadiet om du når dit, så att du kan fokusera din kraft ännu bättre.

Jag blir väldigt pårörd av hur många svenska kvinnor som verkar välja kejsarsnitt pga rädsla. Inte bara för att de missar en sida av upplevelsen, men pga hur de riskerar så mycket mer komplikationer pga det.

Men jag är nog på andra sidan av spektrat och extrem i mina åsikter.
  • Ung Mamma 91

Hm , var inte rädd då jag skulle föda första. Men vid krystningskedet så fick jag en helt blackout. Fattade inte vad det var , jag hörde röster men jag kunde inte göra något å allt var helt vitt framför ögonen på mig. whiteout ? haha! Nej men det gick bra , men var tydligen inte så förberädd som man ska vara. 

• CamillaLukasLudwigMagnus
    Solrosen82 skrev 2013-01-20 15:55:21 följande:
    Välkommen! Jag väntar syskon till tjej född 06 och kille född 07. Ser dina pojkar fram emot att få ett syskon?

Jo nu ser dom fram emot det, först sa dom hoppas det är en hundvalp eller sköldpadda men nu går det bra med lillasyster, eller lillebror tur det för något annat hade jag inte kunnat åstadkomma . Vad säger era barn?
  • CamillaLukasLudwigMagnus

[quote=68458158][quote-nick]Kickilina skrev 2013-01-20 16:07:53 följande:[/quote-nick]

Hej och välkommen! Hur mår du? TACK jag mår fint, men önskar tiden kunde gå fortare, nästan så jag önskar det va midsommar NU!!! Fast samtidigt vill man njuta av denna graviditet, som för oss är den sista
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~