• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Gomorron tjejjer

Hoppas att alla mår bra.
    Själv vakna jag me stans huvudvärk... inte kul...
    bara jag å lilla sonen vaken så vi myser i soffan å ser på bolibompa..
    idag ska jag försöka fixa lite med allt möjligt inne när sambon och dottern ska lasta av vår släpvagn med ved.

Är sjukt trött å igår kväll 20.30 ställde ja mig å baka blåbärspaj för att ja blev så sugen.. när den va klar va ja så trött så ja gick å la mig för ja orka inte äta av den.. har ju kvar idag istället då.
    Igår bakade jag 30 semlor så nu har jag ju på lager ett tag framöver :)
    ska göra en skinkstek till middag idag också så jag har fullt upp :)

längtar eftre att ta fram bäbiskläder å börja tvätta upp.. men ja har ingestans å ha dom än så ja lär vänta..
    Lär köpa en byrå.. satt å kika på ikea igår men frakten går ju på nästan 500 kr..

å vårt närmsta ikea ligger i valbo å det är en bit dit... ää vi får se :)

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-19 19:00:36 följande:
    Åh!! Var med om en helt magisk förlossning inatt. Vill föda barn nu!!!!!! (fast, det är klart, han får växa till sig lite först...) Tänk vilken cool grej vi alla har framför oss om inte alltför länge! Grymt!

Hjäääälp, jag ligger och läser Gudrun Abascals bok och blir bara räddare och räddare.. Alla käcka meningar som att man måste våga möta sin smärta, och att den leder till något positivt osv ger mig panik! Jag vill inte ha SÅ fruktansvärt ont som det verkar göra!! Har fått två missfall i v.12, som gjorde fruktansvärt ont, och då är ju embryot pytte pytte litet jämfört med en fullgången bebis.. Huga.....
  • MissMe83

Baby lei: tycker inte du ska läsa sånt! Du borde prata med någon kunnig inom området om din rädsla. Någon som kan möta dig och förbereda dig på det vis du behöver

• ThereseJohansson

Humm, har fått lite stickande på sidorna av magen...började igår...någon som känner igen det?? Tänker att det är mycket som händer där inne så försöker att inte bli nojjig och tänker att det nog är helt normalt...den lille killen buffar då och då och lugnar mig :)

• MissMe83

Therese: oroa dig inte, det växer så det knakar nu, inte konstigt det känns. Jag har gräslig mensvärk ibland men har förstått nu att det är när bebis trycker ner i mitt bäcken.

• ThereseJohansson

MissMe83: Tack! :) Försöker ta det lugnt...första graviditeten och allt är så nytt...har många Ängla barn bland mina vänner så det är väl det som triggar igång nojjan ibland...men försöker njuta och blir överlycklig varje gång han buffar i min mage :)

• Ung Mamma 91

Uch va jag börjar bli orolig över dessa sammandragningar. Sitter med dom jämt helatiden.. Känns inge bra alls :( Vet att sammandragningar är normalt men detta är ju inte alls normalt med så här mycket ? Tycker ni jag ska kontakta förlossning eller MVC på måndag eller något ? Har vart gravid 2 gr före detta och så här har det inte kännts förrut... Inte så här mycket iaf :(

• Stinsen
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-20 13:59:07 följande:
    Uch va jag börjar bli orolig över dessa sammandragningar. Sitter med dom jämt helatiden.. Känns inge bra alls :( Vet att sammandragningar är normalt men detta är ju inte alls normalt med så här mycket ? Tycker ni jag ska kontakta förlossning eller MVC på måndag eller något ? Har vart gravid 2 gr före detta och så här har det inte kännts förrut... Inte så här mycket iaf :(
    Hur långt gången är du?
    Jag har 3 barn sedan tidigare och hade grymma sammandragningar en sväng,väldigt obehagligt och jag blev riktigt orolig.....dock var det växtvärk,magen verkligen spurtade iväg storleksmässigt!

Hur ofta har du ont,du kanske har skrivit det här? Denna tråd är gigantisk så uppdatera mig gärna om hur långt du har gått & hur ofta du har ont etc :)
     Kram!
  • Ung Mamma 91
    Stinsen skrev 2013-01-20 14:21:14 följande:
    Hur långt gången är du?
    Jag har 3 barn sedan tidigare och hade grymma sammandragningar en sväng,väldigt obehagligt och jag blev riktigt orolig.....dock var det växtvärk,magen verkligen spurtade iväg storleksmässigt!

Hur ofta har du ont,du kanske har skrivit det här? Denna tråd är gigantisk så uppdatera mig gärna om hur långt du har gått & hur ofta du har ont etc :)
     Kram!
    är imorgon i vecka 20. Klockade dom med 5-6 minuters mellanrum. Haha , ja brukar vara inne då och då men hinner inte med jag heller! :) 

Men sedan är det ju det att dom misstänker njursten på mig. Så ska till urulogen på torsdag men de ska ju inte påvärka heller :/ Konstigt. 
  • Stinsen
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-20 14:30:52 följande:
    är imorgon i vecka 20. Klockade dom med 5-6 minuters mellanrum. Haha , ja brukar vara inne då och då men hinner inte med jag heller! :) 

Men sedan är det ju det att dom misstänker njursten på mig. Så ska till urulogen på torsdag men de ska ju inte påvärka heller :/ Konstigt. 
    Låter lite som mig de där ;) Jag blev verkligen RÄDD och tänkte att nu är det kört!
    Jag har också njursten men de gör ont mera i sidorna vilket värkar inte gör,värkar sätter sig ju mer i "mens-magen" bak i ryggen och ner i ljumskar/lår & ben mm ....

Men är du orolig så tycker jag att du ska ringa in! Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~