• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

Min dotter född 07 ville ha en lillasyster men det blir en lillebror... Hennes reaktion när jag sa det var att hon vill inte ha någon lillebror (hon har ju redan en  född 2010). Men tillslut så förklara jag att sånt kan man inte bestämma... å efter en stund och att vi pratat lite så tyckte hon ändå att det var okej.. Lilleman som är född 2010 förstår inte så mkt än.. Han kommer med kramar och säger iaf bäbis när vi pratar om magen :)
    Han verkar iaf glad och det är skönt :)

Bf 19 juni. 

• CamillaLukasLudwigMagnus
    Madelen21 skrev 2013-01-20 19:35:27 följande:
    Min dotter född 07 ville ha en lillasyster men det blir en lillebror... Hennes reaktion när jag sa det var att hon vill inte ha någon lillebror (hon har ju redan en  född 2010). Men tillslut så förklara jag att sånt kan man inte bestämma... å efter en stund och att vi pratat lite så tyckte hon ändå att det var okej.. Lilleman som är född 2010 förstår inte så mkt än.. Han kommer med kramar och säger iaf bäbis när vi pratar om magen :) Han verkar iaf glad och det är skönt :) Bf 19 juni. 

Gulligt! Kommer bli mysigt med tre, inget som fanns i våra planer för några sedan, men tänk vilken tur man har att få uppleva detta igen
  • Madelen21

Ja d blir mysigt me 3 barn.. när vi fick nr 2 så fyllde dottern 3 år 7 dagar efter... å nu är jag beräknad 19 juni och sonen blir 3 i augusti så det blir lite tätare denna gång. Men det känns alles lagom bra ålders skillnad.

• CamillaLukasLudwigMagnus
    Madelen21 skrev 2013-01-20 19:59:17 följande:
    Ja d blir mysigt me 3 barn.. när vi fick nr 2 så fyllde dottern 3 år 7 dagar efter... å nu är jag beräknad 19 juni och sonen blir 3 i augusti så det blir lite tätare denna gång. Men det känns alles lagom bra ålders skillnad.  

Ja mysigt. Då detta inte fanns med i våran livsbild så blir det att börja om på nytt spännande & mysigt!
  • mmikaela

Hej!!  Jag tänkte hoppa in här i tråden  (på tiden)  Väntar en liten lillebror till Louisa född -11 som är beräknad till 12 juni :)

• hea

Jag vågar inte köpa något ännu, får vänta tills april. sedan har vi det trångt innan vi får flyttat till vårt hus och det hinner vi nog inte innan den lille kommer. Så det blir bara det nödvändigaste till och börja med.

Till listan, jag vill inte veta utan få en överraskning vad som växer där inne. Någon gissning har jag inte.

• Solrosen82
    CamillaLukasLudwigMagnus skrev 2013-01-20 19:28:36 följande:
    Jo nu ser dom fram emot det, först sa dom hoppas det är en hundvalp eller sköldpadda men nu går det bra med lillasyster, eller lillebror tur det för något annat hade jag inte kunnat åstadkomma . Vad säger era barn?

Roligt att höra barns funderingar ibland ;) Våra barn är jätteglada, märks speciellt på dottern. Hon har tjatat länge om ett syskon och när vi berättade så trodde de att vi skojade. :)
  • Solrosen82
    mmikaela skrev 2013-01-20 20:19:09 följande:
    Hej!!  Jag tänkte hoppa in här i tråden  (på tiden)  Väntar en liten lillebror till Louisa född -11 som är beräknad till 12 juni :)

Välkommen! :)
  • Solrosen82

Att föda barn är bland det häftigaste som finns och för mig är mardrömmen att måsta snittas. Tror t.o.m att jag skulle testa att föda i säte än att snittas. Med sonen var jag nära att rullas till operation för att moderkakan inte ville släppa. Och det vill jag heller inte vara med om. Så förhoppningsvis så blir jag igångsatt denna gång så att bebis inte blir lika stor och livmodern lika uttänjd. Jag vill mysa med bebis och inte ligga på operation. :)

• AlexandraViberg

Synd att många landsting inte tillåter sätesförlossningar då ;P

Min mamma kom i säte! Vägde 2985 och 49 lång. Min dotter låg i sätes- och fotbjudning och snittades ut då hon var redigt fastkilad. Vägde 2980 och var 49 lång! Lite lustigt :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~