Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Zora skrev 2013-01-27 18:09:00 följande:
    Nej, jag har inte känt på magen så jag vet inte om den blir hård. Men om det är ligamenten, är det nåt som kan gå över, eller kan man på nåt sätt lindra det? Eller är det bara att ge upp promenaderna? Får kanske försöka hitta ett gym i närheten så jag kan cykla istället. Vill ju gärna röra lite på mig iallafall.
    Ligamenten brukar ju "vänja" sig med att vara uttöjda efter ett tag, men är väl lite olika när och hur livmodern ligger osv. Jag hade SUPER ont i dom första fyra månaderna, är bättre nu men känns fortfarande när jag nyser eller vänder mig snabbt.

Men promenad borde gå. Du kanske ska fråga BM? Bättre än att gå runt och fundera kanske?

Mina sammandragningar brukar stråla upp från blygdbenet och hela vägen upp ovanför naveln, man känner att livmodern drar ihop sig. Hade inte så med dottern men flera gånger om dagen nu. Magen blir hård och det känns, spänt, om man ska försöka förklara det!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-27 19:27:55 följande:
    Någon som har en teori om vad bebis sysslar med när det vibrerar i magen? Känns jätte häftigt men jan inte fundera ut vad den hittar på där inne när det sker
    Har hört att om det är en pojke så ryser den till när den kissar och det kan kännas som vibrationer, vet inte om det är så även såhär tidigt i grav men kanske? ;P
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-27 19:57:02 följande:
    Alexandra: aha vad spännande är ju i v 21 så det är väl inte omöjligt att känna det då. Men jösses vad min grabb kissar ofta i så fall ha ha
    Haha ja alltså de kissar ungefär var 45.de minut sa min ultraljudssköterska! Kan det stämma med dina vibrationer?
  • AlexandraViberg
    MissMe83 skrev 2013-01-27 20:07:06 följande:
    Alexandra: ja det kan det nog, ibland oftare med
    Spännande! Kanske stämmer då! :)
  • AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-27 20:15:57 följande:
    jag väntar ju också en pojke och jag har nog oxå känt dom där vibrationerna ibland :)
    Kul! Är nog sant det jag hört då! :D
  • AlexandraViberg

Min make tycker att jag doftar lite av nyfödd bebis, alltså inte lika mycket gotta som de doftar men lite på det sättet, hans teori är att det kommer genom fostervattnet man byter ut, det transporteras ju delvis genom mammans blod och genom njurarna och sedan kissar man ut det.

Försöker sniffa lite på mig själv men känner inte så mycket, fast jag vet att jag inte doftar likadant som innan iallafall :P

• AlexandraViberg

Kickilina: de håller i sig rätt länge och kommer ju främst när jag vilar. Hur snabbt bör de försvinna om man bara ligger i soffan och får dom? Denna jag har nu har varit i hittills 2 min. Gör inte ont men är obehagligt eftersom det spänner som fan.

Regelbundna vet jag inte. Inte kollat.

Lindamj: såg mina på magen i v.17! Har moderkakan bak så tror det bidrar. :)
    Fast andra barnet här, 6 år sedan jag var gravid.. Första hade jag moderkaka i framvägg så kände inget på super länge! Närmre v.30 än 20.

• AlexandraViberg
    ToTo10 skrev 2013-01-29 12:52:35 följande:
    På tal om drömmar har jag flera ggr sen jag blev gravid drömt att min sambo lämnat mig innan bebisarna kommit... Och det gör så ONT i drömmen, känns så otroligt verkligt.. Vaknar av att jag gråter och har sen jättesvårt att släppa känslan och drömmen fast han ligger där och håller om mig! 
    Usch fyfan vad jobbigt, är nog en vanlig "rädsla" som gravid. Jag har drömt om min förlossning 3 gånger och alla gånger har bebisen kommit i april.. :/
  • AlexandraViberg

Det där med sex drömmar.. hade mer med dottern minns jag, men även blivit nu en hel del! Jäkla kropp.. :S

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~