Tessss skrev 2013-01-26 09:56:48 följande:
Jag jobbar inom förskolan och har ju stött på de allra flesta namn någon gång under åren. Detta försvårar ju en del kan man säg då man inte vill förknippa namnet med någon annan

Sen har ju vissa namn fått en bättre klang än andra beroende på hur min relation varit med barnen i fråga. Har träffat många vilda Kevin och Elias under åren så för mig är de lite gangsternamn medan flickor som hetat Lowa och Tilda varit väldigt timida och omtänksamma

Sen är det ju inte namnet som gör det men man gör ju en koppling automatiskt.
Ja gör ju detta att namnen "förstörs". Man förknippar olika namn med människor och på så sätt kan vissa namn som egentligen är väldigt fina bli stora "no, no". Men sen kan det bli åt andra hållet också, precis som du skriver, att ett namn som man kanske inte tycker är så vackert växer om det är någon som man verkligen tycker om som heter det.
Pojknamn är riktigt svårt. Mina söner heter Isak och Max, men får vi nu en son till så vette sjutton vad det blir för namn. Topp tre för mig ser nog ut så här:
Carl
Vilmer
Linus
Men jag vet fortfarande inte om det kommer bli något av dem. Vi har inte börjat prata om det så mycket än.