• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82

[quote=68526619][quote-nick]Carrossk skrev 2013-01-24 22:49:35 följande:[/quote-nick]Man mäter olika när det handlar om järnvärde. Det ena står för Hb (hemoglobin, de röda blodkropparna) och det ska ligga över 120. Sen mäter man något som kallar ferritinin som handlar om hur mycket järn man har lagrat i kroppen, det värdet ska inte vara under 60.[/

Ok, det förklarar saken :)

• natlup

Ni som har massa funderingar kring barnvagnar så finns det en super bra barnvagnsgrupp på Facebook. Där får man alltid hjälp om man behöver hitta en vagn. Det säljs även vagnar å folk säljer även tillbehör där. Gå med där så får ni garanterar bra hjälp :)

• Carrossk

Solrosen: ja och som du nämnde har man 60 i blodvärdet (Hb) då måste man få blod helt enkelt. Men har man 60 eller under i ferritinin behöver man alltså äta järntabletter. Det är lätt att man missförstår det där :D.

• Natan

Är det någon mer än jag som har sjukligt ont i huvudet? Har haft huvudvärk sen igår kväll och Alvedon hjälper inte! Jag har druckit vatten å det hjälper inte heller :(

• Baby Lei
    Natan skrev 2013-01-25 15:09:11 följande:
    Är det någon mer än jag som har sjukligt ont i huvudet? Har haft huvudvärk sen igår kväll och Alvedon hjälper inte! Jag har druckit vatten å det hjälper inte heller :(

Jag hade det i förra veckan, jag tror att jag hade sovit i någon konstig ställning för jag var stel i nacken också.
    För mig så hjälpte det med mycket vatten och två alvedon.
    Får du hysteriskt ont ska du nog ringa din BM, för visst kan det vara ett tecken på havandeskapsförgiftning? Eller det kanske man bara kan få senare i graviditeten?

• Natan

Tack för svaret :) får ringa bm på måndag om det inte blir bättre.

• AlexandraViberg

Får ont ibland men även i nacken så då har jag legat konstigt. Spänningshuvudvärk typ.
    Hade migrän till v.16 men inte längre! Så skönt! :)

• Sömntutan
    natlup skrev 2013-01-25 12:34:18 följande:
    Ni som har massa funderingar kring barnvagnar så finns det en super bra barnvagnsgrupp på Facebook. Där får man alltid hjälp om man behöver hitta en vagn. Det säljs även vagnar å folk säljer även tillbehör där. Gå med där så får ni garanterar bra hjälp :)
    AlexandraViberg skrev 2013-01-25 14:12:36 följande:
    Ja barnvagnsgruppen är bra!

Vet inte om det finns fler. Men jag tycker enbart att man känner sig lost och ignorerad i den gruppen. Har inte gått ett enda svar på mina inlägg där.
    Äntligen! BF ~23 juni
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~