• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • KarinF

Jag ger mig också i vagndiskussionen vi har ju en son som kommer att vara strax över ett år då tvillingarna föds. Behöver ha en vagn där två kan ligga och en sitta, men vill helst inte ha alla tre i bredd..... Har inte varit ute och kollat något än, men borde nog göra det snart. Är kanske inte helt lätt att få tag i en trippelvagn. Nån som vet?

• cj2

Karin F, vi har en kund som kommer in med en.. UJ tror jag, en dubbel UJ och sen en syskonsits uppe på typ vid styret som är vänt mot mamman. i den familjen är det dock den minsta som sitter där uppe.

• Baby Lei

Vecka 22 idag! Nu kallas den lille för ett barn och inte för ett foster enligt FL.
    (men den medicinska termen är fortfarande foster, så då vet jag inte VEM som ska kalla det för barn från och med den här veckan.. :/ )

Igår var han väldigt vaken och aktiv. Det är inga superhårda sparkar men jag tror nog att de skulle kunna anas på utsidan om man har lite tur. Det har vi inte haft hittills och min kille vill så gärna känna något. Men snart så!

Såg att ni pratar vagnar. Jag har en Bugaboo, beige och vit jättefin som står och väntar hemma hos mamma och pappa. Den är både gratis och jättefin. Kul att min systers barn har legat där också tycker jag :) det känns väldigt speciellt.

• Baby Lei
    natlup skrev 2013-01-24 23:21:40 följande:
    Heej. Skrev i början av tråden men sen så har jag vart lite orolig för att få missfall så beslutade att inte läsa förrän jag kände mig säker.

Kort fakta om mig. Jag är 22 år och bor i Stockholm. Jag har en liten dotter på 6 månader å ska föda i juli. Så det kommer skilja 11 månader.

Bf e lite oklart hade bara en mens å enligt sen skulle ja ha bf den 12 juni men på första rul så såg de att jag var några veckor tidigare än beräknat. På måndag så ska vi på rul igen så får vi ett nytt bf datum å så ska vi kolla kön:)

Ser att ni har pratat vagnar. Vi har en emmaljunga city cross idag till våran dotter men jag ville ha en bugga. Efter vi har klämt å kännt på massa olika syskonvagnar så har vi bestämt oss för en bugaboo donkey.
    Det e den ända vagnen man kan göra till singelvagn å den klarar av Sthlmmåttet.
    Hej! Vad häftigt att få barnen så tätt! Och skönt att det har gått vägen. Jag har också varit jätterädd för missfall men nu har den rädslan gett med sig. Äntligen får vi vara lite glada! Visst är det fantastiskt när man kommit över den tröskeln?! Glad
  • natlup

Ska bli väldigt intressant att få barnen så tätt:P ja men verkligen. När man släpper all oro går tiden mycket fortare oxå.

• Hannathu
    Sonaten skrev 2013-01-24 18:21:51 följande:
    Tror jag har det också. Magen blir hård och spänd när jag stressar, springer, går fort, cyklar fort, går snabbt i trappor och ibland när jag är kissnödig. Jobbigast är det när jag böjer mig ner och knyter skorna etc, då pulserar det samtidigt, som nån resonans i fostervattnet liksom. Otäckt.

Har varit på RUL idag. Sån lättnad att ha det gjort och att det inte visade några anledningar till oro. Min livmoder har tydligen annorlunda lutning, det är därför magen är så framåtputande, medan graviditeterna inte alls synts på mig bakifrån. Undrar om det är därför som min dotter låg i säte också? Bäbisen på dagens RUL, satt väldigt långt ner, och åt ett konstigt håll så barnmorskan hade jättesvårt att få bra bilder.

Inte samma känslostorm som när vi var på RUL med första barnet. Men ändå roligt och märkvärdigt att se att det är en bäbis därinne. Och lite skönt att veta att det inte är två

BF framflyttad 2 dagar, till 24 juni. 

Min livmoder ligger väldigt väldigt framåtlutad så den kommer uppåt ganska långsamt men destomer utåt. Och som du skriver - den syns inte alls bakifrån, det är snarare så att midjan smalnat av mer bakifrån än tidigare. Det roliga är att min syster har väldigt bakåtlutad livmoder så på henne syns inte graviditeterna förrän hon gått mer än halvvägs och hon blir bred istället för putig
  • Hannathu
    KarinF skrev 2013-01-25 07:45:14 följande:
    Jag ger mig också i vagndiskussionen vi har ju en son som kommer att vara strax över ett år då tvillingarna föds. Behöver ha en vagn där två kan ligga och en sitta, men vill helst inte ha alla tre i bredd..... Har inte varit ute och kollat något än, men borde nog göra det snart. Är kanske inte helt lätt att få tag i en trippelvagn. Nån som vet?

finns något australiensiskt märke där det det sittande barnet sitter ovanför de andras sufletter - minns inte vilket märke dock

Sen har både UJ och Baby jogger haft sitsar att fästa ovanpå deras vanliga vagnar, tyvärr är de bara framåtvända i sittläget.

En kollega till mig har löst det så att de har en baby jogger city select med en extra sits vid sidan om. Oftast sitter tvillingarna (nu ca året) vända mot varandra i sittvagnen
  • KarinF
    cj2 skrev 2013-01-25 07:52:04 följande:
    Karin F, vi har en kund som kommer in med en.. UJ tror jag, en dubbel UJ och sen en syskonsits uppe på typ vid styret som är vänt mot mamman. i den familjen är det dock den minsta som sitter där uppe.

Aha, låter som en bra lösning! Ska iväg och kika lite på babyproffsen idag.
  • KarinF
    Hannathu skrev 2013-01-25 11:30:20 följande:
    finns något australiensiskt märke där det det sittande barnet sitter ovanför de andras sufletter - minns inte vilket märke dock Sen har både UJ och Baby jogger haft sitsar att fästa ovanpå deras vanliga vagnar, tyvärr är de bara framåtvända i sittläget. En kollega till mig har löst det så att de har en baby jogger city select med en extra sits vid sidan om. Oftast sitter tvillingarna (nu ca året) vända mot varandra i sittvagnen

Tack för info! Vad bra, det verkar iaf finnas alternativ till att ha alla tre i bredd. Måste ju nästan ha en motorväg i närheten om man ska ut med en sån
  • cj2
    Hannathu skrev 2013-01-25 11:30:20 följande:

finns något australiensiskt märke där det det sittande barnet sitter ovanför de andras sufletter - minns inte vilket märke dock

Sen har både UJ och Baby jogger haft sitsar att fästa ovanpå deras vanliga vagnar, tyvärr är de bara framåtvända i sittläget.

En kollega till mig har löst det så att de har en baby jogger city select med en extra sits vid sidan om. Oftast sitter tvillingarna (nu ca året) vända mot varandra i sittvagnen
    Det var ovanför sufletten jag menade så då är det kanske inte UJ då.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~