• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • regnskogen

Vi gillar namnet Lukas här :) Får se om de kommer ut en liten Lukas i sommar, eller om han får ett annat namn :)

• mrshope
    regnskogen skrev 2013-01-26 17:33:58 följande:
    Vi gillar namnet Lukas här :) Får se om de kommer ut en liten Lukas i sommar, eller om han får ett annat namn :)
    Lukas är jättefint! 
  • Solrosen82

Ja namn är verkligen ett roligt samtalsämne. Alla har olika sätt att se på saken. Vi har ju namn med fyra bokstäver på barnen som er kickilina. Så namnet vi väljer får ju inte vara för långt heller.

• Solrosen82
    mrshope skrev 2013-01-26 15:54:06 följande:
    Så kul med namn! Tyvärr har jag och min man inte ALLS samma smak...och han fattar heller inte att vissa namn inte fungerar på svenska (han är engelsk).

Om det blir en tjej så blir det en Alice. Alice Ida Marianne Scratton.

Om det blir en kille lär vi diskutera i månader...nästa ultraljud är på måndag så då får vi reda på kön.

Jag älskar namnet Edward eller Edwin (engelskt uttal). Men maken hatar dessa namn.

Han gillar tråkiga namn som Mark (engelskt uttal), och ett jättekonstigt-  Benedict.

Som sagt, vi har verkligen helt olika smak när det gäller killnamn.  

Jobbigt att ha olika smak. Namnet är ju så viktigt att båda måste gilla det :)
  • fivestepsback

Vi har också Lucas på vår lista, men jag tvekar lite eftersom det är så vanligt namn..ska nog fundera ut några fler alternativ :)

• mrshope
    Solrosen82 skrev 2013-01-26 17:59:46 följande:

Jobbigt att ha olika smak. Namnet är ju så viktigt att båda måste gilla det :)
    Jaaa! Några utav mina favoriter som Elvira och Ella har han sagt 'över min döda kropp' om.
    Lite tråkigt när man har kanske tänkt på dessa namn i flera år!

• Alicantina
    mrshope skrev 2013-01-26 18:04:28 följande:
    Jaaa! Några utav mina favoriter som Elvira och Ella har han sagt 'över min döda kropp' om.

Lite tråkigt när man har kanske tänkt på dessa namn i flera år!

Ja sånt är trist! jag o mannen har inte varit ense. Fick jag välja helt fritt skulle det bli Natanel om kille och Agnes om tjej...men nu måste vi hitta ett som funkar på arabiska o svenska...men d funkar för mig det finns många fina namn där med!
  • mrshope
    Alicantina skrev 2013-01-26 18:19:48 följande:

Ja sånt är trist! jag o mannen har inte varit ense. Fick jag välja helt fritt skulle det bli Natanel om kille och Agnes om tjej...men nu måste vi hitta ett som funkar på arabiska o svenska...men d funkar för mig det finns många fina namn där med!
    Ja, jag tror om man inte delar samma modersmål så kan vissa namn låta väldigt annorlunda i den andres öron. Elvira t.ex tycker jag är ett 'mjukt' namn medans min man tycker det låter hårt och lite småelakt!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~