• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • joino

Jag hade ferritinin 17 i vecka 9 så har ätit järntabletter hela graviditeten. Men man har inte mätt om det utan tydligen ska det räcka om man äter tabletterna.

• mytol
    Solrosen82 skrev 2013-01-25 22:13:43 följande:
    natlup: Ja när man har fler barn så ska ju namnet passa bra ihop med de andra barnens namn. Vi(eller mest jag) ;) funderar på dessa namn: Julie, Elise, Noomi, Junie, Milly, Aaron, Charlie, Troy... Känns som att det är en tjej, så pojknamn letar jag inte lika mycket.

Therese: Vincent är jättefint! Har haft det på nån lista med tidigare barn, men nu heter många runt omkring oss det, så det funkar inte. ;)

Madelen: Håller med dig om att tjejnamn är lättare att komma på. Dina förslag passar ju väldigt bra ihop med syskonen. Elias och Liam är väldigt fina namn. :)

Mytol: Jag har också hört att järnvärdet inte ska vara för högt. Men om du börjar på ett högt så kanske du klarar dig från järntabletter :)
    Ja, jag åt ju järn innan jag blev gravid pga att ja e blodgivare å slutade ju med det några veckor in i graviditeten så jag kanske har byggt upp en bra reserv.
  • Natan

Vad trist att vi är flera som lider av huvudvärk och trötthet :( bara hoppas att det ger sig :) jag dras fortfarande med mitt illamående. Har haft konstant illamående sen vecka 5 och är nu i vecka 20. Har inte kunnat jobba och har varit sjukskriven 100% pga det :( undra när illamåendet ger sig?

• AlexandraViberg

Verkar som att du kan få dras med det om det inte gett med sig. Hormonerna sjunker drastiskt runt v.17 och det är då det går över för de flesta eftersom det blir lika lågt som i början. Önskar jag kunde bifoga tabellen på det men sitter med telefonen.. :/

Fast! Det kan ju fortfarande vara högre än i början, jag menar generellt. Det sjunker mer och mer nu och nästa drastiska sänkning är i v.25 har jag för mig! Sen sjunker det till förlossningen.

Kan ha kvar länken! Ska kika..
    Ja se på fan!

vi2blir3.se/2010/01/hcg-niva-tabell/

Så det kan ju gå över pga det eller så är det känslig mot hormoner i allmänhet och mår dåligt av dom hela tiden till förlossningen. Men lets hope not!

• Carrossk

Mytol: Vågar inte svara på vad de gör om det är för högt. Min kompis har ett ferritinin värde på över 200. Får se vad hon får för svar av BM.

• MissMe83

Nu har vi nog äntligen bestämt oss för två potentiella namn. Alvin eller Albin blir det nog. Vad tycker ni?

• Sagolina

Albin är ett av mina favoritnamn! Men en av mina kompisar har en pojke som heter så, så det är inte riktigt med i våra funderingar...

Vi har nu kommit helt överens om ett flicknamn, Aurora, så nu återstår att bli,överens om ett pojknamn:P Eller ännu hellre skulle jag ha några flera namn som båda är överens om, men ett är ju en start:) 

• Carrossk

Missme83: jättefina namn :). Har själv varit inne på Alvin. Albin heter en kompis lillebror så det går inte för vår del :).

• MissMe83

Pojknamn är jätte svårt. Väldigt mycket lättare med tjejnamn. Jag antar att ni inte vet vad som ligger i din mage

• Sagolina

Nix, ingen aning! Har varit helt inställd på pojke, men nu börjar jag fundera om det ändå sen kanske är en flicka... Sambon funderar också att det kan vara en flicka!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~