• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Får aldrig nog av namnprat Det är så härligt att alla har olika smak! Känns som många tänker (om man har syskon) att namnen skall passa ihop, det gör jag med.
    Av Albin och Alvin tycker jag Albin är finare, känns lite mer ovanligt idag än Alvin...
    Jag har en av var sedan tidigare, en Alma och en Ebbe och nu är det en Vide i magen (maken har inte bestämt sig ännu men han ska jag nog kunna övertala )
    Alicia Viberg låter kanonsnyggt!
    Karin F: Fina namn! Arvid och Agnes! Jag har också haft en hund som hette Ebba
    Miss mee: Ellie är underbart! Hade Vide inte varit en Vide hade det blivit en Ellie eller Greta!

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-01-26 14:09:02 följande:
    Får aldrig nog av namnprat Det är så härligt att alla har olika smak! Känns som många tänker (om man har syskon) att namnen skall passa ihop, det gör jag med. Av Albin och Alvin tycker jag Albin är finare, känns lite mer ovanligt idag än Alvin... Jag har en av var sedan tidigare, en Alma och en Ebbe och nu är det en Vide i magen (maken har inte bestämt sig ännu men han ska jag nog kunna övertala ) Alicia Viberg låter kanonsnyggt! Karin F: Fina namn! Arvid och Agnes! Jag har också haft en hund som hette Ebba Miss mee: Ellie är underbart! Hade Vide inte varit en Vide hade det blivit en Ellie eller Greta!

Vilka fina namnförslag alla har! Älskar Ebbe! Och Albin! Sök på Martin Timell och Albin på youtube så kommer du skratta ihjäl dig! Det är världens sötaste historia :)
  • Caroliin

Namn är riktigt svårt. Speciellt pojknamn haha.
    Vår största son heter Theo Albin Stefan, Theo som tilltalsnamn Albin gillade vi så det blev det, men fick veta i efterhand att min morfars far hete det. Stefan är efter min man /pappan som heter det :)
    Minstingen heter Millijohn Tino, bara namn vi gillade.
    Har alltid velat äldsta barnet ska ha mammans ( om det är en flicka ) eller pappans (om det är en pojke) namn med då det är en liten familje grej :)

• mytol
    MissMe83 skrev 2013-01-26 08:45:18 följande:
    Nu har vi nog äntligen bestämt oss för två potentiella namn. Alvin eller Albin blir det nog. Vad tycker ni?
    Vincents kusin heter albin å tycker de e fint. Personligen tycker jag om alvin. Hade de inte varit för att kusinen heter albin så skulle jag haft alvin på min lista men tycker de blir lite rörigt för att de e lätt å höra fel.
  • mytol
    Sagolina skrev 2013-01-26 08:49:22 följande:
    Albin är ett av mina favoritnamn! Men en av mina kompisar har en pojke som heter så, så det är inte riktigt med i våra funderingar...

Vi har nu kommit helt överens om ett flicknamn, Aurora, så nu återstår att bli,överens om ett pojknamn:P Eller ännu hellre skulle jag ha några flera namn som båda är överens om, men ett är ju en start:) 
    Jag heter Aurora i andranamn å min farmor heter Aurora.
  • mytol

Under förra graviditeten var namnen helt självklara. Linnéa om tjej och Vincent om kille. Blev en Vincent Folke Emrik. Folke är på sambons sida och Emrik på min sida. 

Sambons rubbas inte på Linnéa eftersom det var "hans" namn förra gången. Jag har Noel som favorit men de vill inte han. Melwin är ett namn vi båda gillar skarpt men har ett par vänner som har en son som heter det. Dom har sagt att de e helt ok men känns inte riktigt bra.

Sambon har föreslagit Elliott och Kevin. Elliott är väl de namn som isf börjar växa in sig lite hos mig. Men ja tänker inte släppa Noel helt...

• MissMe83

Ligger i soffan å lyssnar på massa bra musik.. Jösses vilken fart det blev i magen! bebis verkar gilla passenger bäst då blir det kickboxing fest där inne ha ha

• mrshope

Så kul med namn! Tyvärr har jag och min man inte ALLS samma smak...och han fattar heller inte att vissa namn inte fungerar på svenska (han är engelsk).

Om det blir en tjej så blir det en Alice. Alice Ida Marianne Scratton.
    Om det blir en kille lär vi diskutera i månader...nästa ultraljud är på måndag så då får vi reda på kön.

Jag älskar namnet Edward eller Edwin (engelskt uttal). Men maken hatar dessa namn.
    Han gillar tråkiga namn som Mark (engelskt uttal), och ett jättekonstigt-  Benedict.
    Som sagt, vi har verkligen helt olika smak när det gäller killnamn.  

• ThereseJohansson

Natan: jag är också opad och jag ska på specmödra i v28 och få en blodsockermätare eftersom inte glukosbelastningen är aktuell då man kan börja dumpa....min BM ringde direkt till dem vid hälsosamtalet och frågade hur vi ska gå tillväga..jag har tagit extra prover, som vid årskontrollerna och bebis mådde toppen vid RUL så jag får gå kvar hos vanliga BM och det känns bra då hon verkligen kollar upp allt runt operationen och så :)

• ThereseJohansson

Vi var in på Hemtex en sväng idag då vi hade presentkort där...hittade jätte fina handdukar men det slutade med att vi köpte upp presentkortet med saker till lill killen..blev en filt, bäddset och badlakan/cape...ska ladda upp en bild sen i bildtråden då jag sitter vid datorn :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~