• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tristar
    AlexandraViberg skrev 2013-01-24 16:51:18 följande:
    Tristar: sammandragningar dagligen sen v.16 ungefär! :)
    Hej p hå... var hård som en fotboll igår, har inte känt det tidigare, kom sent med mina tidigare två typ vecka 30
  • AlexandraViberg

Ja det blir jag med! Känns som att man kan döda någon med magen då ;)
    Jag hade inga alls med dottern, varken sammandragningar (förutom vid sex såklart) eller förvärkar (kejsarsnitt i v.38) så det känns jätte ovant men gör ju inte ont utan är mer obehagligt att bli så hård :P

• Kickilina
    sofie och laura skrev 2013-01-24 15:08:28 följande:
    Har ingen aning vad d blir för vagn framöver har inte den blekaste. Funderar på en Uj duo då minsta storebror blir 3 år.
    Vad tror ni behövs d syskonvagn eller inte
    Då jag fick andra barnet var dotter 3,5år och syskonvagn behövdes ej, dock ståbräda. Men hade hon varit något yngre hade jag garanterat köpt en dubbelvagn. Nu när tredje kommer och 2:an är 2 år och tre månader blir det garanterat syskonvagn. Har köpt en UJ duo och den känns kanonbra!
  • Sonaten
    Tristar skrev 2013-01-24 16:35:48 följande:
    sammandragningar i går hmm inge trevligt i vecka 19.. någon mer som känt av det??
    Tror jag har det också. Magen blir hård och spänd när jag stressar, springer, går fort, cyklar fort, går snabbt i trappor och ibland när jag är kissnödig. Jobbigast är det när jag böjer mig ner och knyter skorna etc, då pulserar det samtidigt, som nån resonans i fostervattnet liksom. Otäckt.

Har varit på RUL idag. Sån lättnad att ha det gjort och att det inte visade några anledningar till oro. Min livmoder har tydligen annorlunda lutning, det är därför magen är så framåtputande, medan graviditeterna inte alls synts på mig bakifrån. Undrar om det är därför som min dotter låg i säte också? Bäbisen på dagens RUL, satt väldigt långt ner, och åt ett konstigt håll så barnmorskan hade jättesvårt att få bra bilder.

Inte samma känslostorm som när vi var på RUL med första barnet. Men ändå roligt och märkvärdigt att se att det är en bäbis därinne. Och lite skönt att veta att det inte är två

BF framflyttad 2 dagar, till 24 juni. 
  • Madelen21

Ja detta m syskonvagn...
    vi får se va d blir för oss. Min son  tycker om att åka vagn så d blir inga problem. sen när han får åka me lillebror blir ju ännu mer spännande :)
    inget är bestämt än men d lutar ju åt babytravel las vegas å hon på babyproffsen sa 2 v lev tid beroende på hur d såg ut på huvudlagret.

• Asivol

Vad gäller syskonvagn kommer vi inte ha det nu och hade det inte förra gången heller. Då var det 2,5 år mellan den och det räckte gott och väl med stå bräde nu blir det ju fyra år mellan så vår lilla har inte åkt vagn på över ett år... Ingen av killarna har varit stora vagnåkare. Har köpt en Emmaljunga av en vän nu som står och väntar på oss... Så det blir nog bra, ångrar lite att jag inte kikade runt efter en mindre vagn som tar mindre plats hopvikt men men...

UL imorgon och vill helst inte tänka på det... Allt såg ju bra ut på KUB men har bara haft en jobbig känsla så håller tummarna inför imorgon!

• mytol

Oj vad alla bm säger olika om järnvärdet. Min bm sa att det ska ligga över 120....

• Carrossk

Man mäter olika när det handlar om järnvärde. Det ena står för Hb (hemoglobin, de röda blodkropparna) och det ska ligga över 120. Sen mäter man något som kallar ferritinin som handlar om hur mycket järn man har lagrat i kroppen, det värdet ska inte vara under 60.

• natlup

Heej. Skrev i början av tråden men sen så har jag vart lite orolig för att få missfall så beslutade att inte läsa förrän jag kände mig säker.

Kort fakta om mig. Jag är 22 år och bor i Stockholm. Jag har en liten dotter på 6 månader å ska föda i juli. Så det kommer skilja 11 månader.

Bf e lite oklart hade bara en mens å enligt sen skulle ja ha bf den 12 juni men på första rul så såg de att jag var några veckor tidigare än beräknat. På måndag så ska vi på rul igen så får vi ett nytt bf datum å så ska vi kolla kön:)

Ser att ni har pratat vagnar. Vi har en emmaljunga city cross idag till våran dotter men jag ville ha en bugga. Efter vi har klämt å kännt på massa olika syskonvagnar så har vi bestämt oss för en bugaboo donkey.
    Det e den ända vagnen man kan göra till singelvagn å den klarar av Sthlmmåttet.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~