• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tessss

Solrosen: ja jag börjar få klaustrofobi i min egen kropp. Men inte kan det vara gravidrelaterat?

• ThereseJohansson

Har också haft rätt mycket huvudvärk i veckan men så idag känner jag i luftrören så gissar att en förkylning är på gång...

• Solrosen82

Tesss: Det tror jag inte, förkylningarnas fel. :( Har haft tjockt i bihålorna och efter det blev det denna "bubbla". Man får ju nästan inte använda nåt läkemedel, så det är bara att härda ut. ;)

Hade idag bestämt mig för att slå till på en vagn jag sett på blocket, men när jag skulle titta på annonsen igen var den borta, typiskt! Men men, det kommer fler. :) Ska börja hålla utkik efter bilbarnstol också. Barnens Hus har ju riktigt bra erbjudanden ibland. Babyskydd får vi låna av min syster. Men våra barn har snabbt växt ur det så det är lika bra att kika på bilbarnstolar tidigt också. :)

• Solrosen82

Hur tänker ni andra om namn? Vill ni ha ett ovanligt som inte "hälften" av alla barn heter eller väljer ni vanliga populära namn? Vi väljer mer ovanliga namn, men inte för ovanliga. Helst ska namnen vara lätta att säga på engelska också. Var in på scb:s hemsida tidigare i veckan och såg att de publicerat 2012 års namnlistor. Ett av favoritnamnen om det blir en pojke hade klättrat rejält på listan och då känns det inte lika aktuellt längre. :(

• natlup

Det e så svårt att välja namn. Våran dotter som föddes i juli 2012 fick namnet Alice dels för vi alltid tyckt att det e ett fint namn men även på bb så sa de att det såg ut som en Alice
    Nu ska vi välja ett namn som ska passa med Alice. Det e super svårt :P

Har ni några namn som ni funderat kring?

• ThereseJohansson

Vi tror som sagt att våran pojke kommer heta Vincent...för oss är det lite ovanligt men vi tycker det är fint och ett namn som inte "alla" har :)

• Madelen21

Namn är svårt jag tycker det är mkt lättare m flicknamn än pojk. vi väntar nu en pojke och dom namn jag än så länge har i  min lista är :

Elias
    Liam
    Edvin
    Lukas
    Axel
    Hugo
    Måns

Men jag gillar mest Elias... Sambon vet ja inte va han tycker.. tror han tycker Liam.. Vi har en Agnes och en Theo så vi har ju en med ett  "gammalmodigt" namn och en med ett lite nyare namn :)
    vi har ju som tur är ett bra tag på oss å fundera på saken...
    jag är i syskonvagn djungeln nu.. på söndag blir attt åka å kika å prova å känna runt igen...  vill gärna ha nya babytravel las vegas men ja vill känna lite mer på den å kolla lite mer på andra alternativ oxå. 

• mytol
    Carrossk skrev 2013-01-24 22:49:35 följande:
    Man mäter olika när det handlar om järnvärde. Det ena står för Hb (hemoglobin, de röda blodkropparna) och det ska ligga över 120. Sen mäter man något som kallar ferritinin som handlar om hur mycket järn man har lagrat i kroppen, det värdet ska inte vara under 60.
    ferritininet hade jag till och med lite för mkt av vid inskrivningen.... vet inte vad det gör iofs. men hon sa att jag låg lite väl högt där men att de förmodligen var pga att jag kräktes så mkt.
  • Solrosen82

natlup: Ja när man har fler barn så ska ju namnet passa bra ihop med de andra barnens namn. Vi(eller mest jag) ;) funderar på dessa namn: Julie, Elise, Noomi, Junie, Milly, Aaron, Charlie, Troy... Känns som att det är en tjej, så pojknamn letar jag inte lika mycket.

Therese: Vincent är jättefint! Har haft det på nån lista med tidigare barn, men nu heter många runt omkring oss det, så det funkar inte. ;)

Madelen: Håller med dig om att tjejnamn är lättare att komma på. Dina förslag passar ju väldigt bra ihop med syskonen. Elias och Liam är väldigt fina namn. :)

Mytol: Jag har också hört att järnvärdet inte ska vara för högt. Men om du börjar på ett högt så kanske du klarar dig från järntabletter :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~