• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-27 20:15:57 följande:
    jag väntar ju också en pojke och jag har nog oxå känt dom där vibrationerna ibland :)
    Kul! Är nog sant det jag hört då! :D
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Kickilina
    AlexandraViberg skrev 2013-01-27 16:57:33 följande:
    Kan tappen påverkas om man har rätt många och långa sammandragningar varje dag, även i viloläge?
    Brukar vara att livmodertappen inte påverkas om man inte har regelbundna sammandragningar, som försvinner i vila och som inte gör ont.
  • AlexandraViberg

Min make tycker att jag doftar lite av nyfödd bebis, alltså inte lika mycket gotta som de doftar men lite på det sättet, hans teori är att det kommer genom fostervattnet man byter ut, det transporteras ju delvis genom mammans blod och genom njurarna och sedan kissar man ut det.

Försöker sniffa lite på mig själv men känner inte så mycket, fast jag vet att jag inte doftar likadant som innan iallafall :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Emf79

Tipsar igen om basson duo syskonvagn ;) många som jag känner som tycker den är toppen ;)

• Kickilina
    Zora skrev 2013-01-27 18:09:00 följande:
    Nej, jag har inte känt på magen så jag vet inte om den blir hård. Men om det är ligamenten, är det nåt som kan gå över, eller kan man på nåt sätt lindra det? Eller är det bara att ge upp promenaderna? Får kanske försöka hitta ett gym i närheten så jag kan cykla istället. Vill ju gärna röra lite på mig iallafall.
    För mig har det gått i perioder under graviditeterna.Det kan vara från vecka till vecka. Kanske också beroende på vad jag har gjort tidigare under dagen. Tror absolut inte att du behöver ge upp promenaderna men kanske ändå bra att ha en alternativ träningsform.
  • Zora
    Kickilina skrev 2013-01-27 20:29:40 följande:
    För mig har det gått i perioder under graviditeterna.Det kan vara från vecka till vecka. Kanske också beroende på vad jag har gjort tidigare under dagen. Tror absolut inte att du behöver ge upp promenaderna men kanske ändå bra att ha en alternativ träningsform.

Ja, jag får väl försöka igen om nån vecka eller så och hoppas på att det känns bättre

Angående vibrationerna så känner jag som sagt inte så ofta. Kanske nångång varannan dag eller så. Men enligt RUL så väntar jag troligen en flicka (inte 100% säkert), så det kanske är en kille ändå? Eller så är det en tjej just för att jag inte känner det så ofta? 
  • Solrosen82
    sofie och laura skrev 2013-01-27 20:25:46 följande:
    Madelen21: jag skulle ju ha prompt en syskonvagn men detta blir nog en Emmalju ha singel! Hoppas att jag inte ångrar mig nu ju hihi

Sitter ff på akuten med fina Alvin 41,6 i feber andra dagen så prover har tagits och hoppas på hemgång!!!!!

Usch det var hög feber! Vad tror de att det kan vara?
  • natlup

Basson duo skulle vi köpa innan vi fick klämma på donkeyn. Vi valde donkyn enbart för att den går å göra till mono läge :).

Inorrn e det dags för RUL ska bli skönt å se liten igen. E lite små nervös :p

E det någon mer här som går på mamma Mia söder i Sthlm ?

• LindaMJ

Jag är i vecka 19+6 med första barnet och kan se sparkarna utanpå magen, är det vanligt? Jätte häftigt att se iallafall :D

• AlexandraViberg

Kickilina: de håller i sig rätt länge och kommer ju främst när jag vilar. Hur snabbt bör de försvinna om man bara ligger i soffan och får dom? Denna jag har nu har varit i hittills 2 min. Gör inte ont men är obehagligt eftersom det spänner som fan.

Regelbundna vet jag inte. Inte kollat.

Lindamj: såg mina på magen i v.17! Har moderkakan bak så tror det bidrar. :)
    Fast andra barnet här, 6 år sedan jag var gravid.. Första hade jag moderkaka i framvägg så kände inget på super länge! Närmre v.30 än 20.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~