Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Alex: orättvist att det inte synts något efteråt, du gick inte upp mycket då? En annan har ju fått kämpa med kilona efter båda gångerna. Blivit av med typ 6 efter fl, när man då gått upp 30/17kg känns det långt kvar till ursprungsvikten. Hoppas på att inte gå upp så mycket denna gång..

Asivol: tyvärr har inte immigran bitit på mig innan, men akupunktur har ju hjälpt, så kanske dags att beställa en tid för det igen. Tack för tipsen :)

• Valborgs

Igår kväll blev jag moster till en liten tjej igen och mina två tjejer fick ännu en kusin :)
    Blir dyrt för föräldrarna med 4 barnbarn på 1,5 år sen ;)

• Valborgs

Alex: Har du tagit upp det med BM så du kan få någon hjälp?

Jag var 20 när första föddes, men verkar inte ha hjälpt.. :)

Har oxå gått ner nu i början, -3 visade den imorse. Gick ner förra gången oxå, men slutade på +17kg. Så olika det kan vara.. Vissa syns det inte på att de varit gravida och andra har svårt att bli av med kilona eller får tampas med bristningar och häng. Orättvist! :)

• Valborgs

10kg är nog rätt lagom att gå upp, det blir man ju iaf av med ganska snabbt efter.. :)
    Haha, tur att man inte är ensam om bristningar då iaf.. ;)

Hu vad jag mår illa idag, brukar känna av lite om jag inte ätit på länge. Men nu befarar jag dock magsjuka, vill inte!! :(

Drömde om bebisen inatt förresten, att jag själv kunde göra UL hemma, det hade ju varit något :) Sugen på att boka in ett VUL till, men får väl hia mig, kub borde ju inte vara så långt bort.
    Har tid för inskrivning 19 nov och får då tid för kub. Ibland önskar man att tiden kunde gå liite snabbare.. :)

• Valborgs

Sömntutan: Jag förstår hur du känner, kände likadant när jag väntade min yngsta dotter. Äldsta var då 10 år. Fick panik över att börja om igen och undrade om jag verkligen ville ge mig in i bebislivet igen. Gick så långt att jag gick till kurator för ev abort. Men insåg ganska snabbt att hormonerna nog ställde till en del oxå och att jag verkligen ville fortsätta grav. Är så glad för att jag gjorde det nu såklart, har världens finaste tjejer.. :) Nu undrar jag mest hur jag ska kunna älska en tredje lika mycket och hinna med alla. Men jag tror man växer in i det oxå. Samma tid kommer man ju inte att ha i början, men man får göra det bästa av det

• Valborgs

Mytol: Då förstår jag! Blev osäker själv nu.. Har hört om en del som fått fel resultat här oxå och jag vet inte vad jag skulle göra med ett dåligt :(

Här får vi välja att bara göra UL, kub eller nupp. Tål att funderas på igen.

• Valborgs

Mytol: nej, det förstår jag, men det är ändå bra att du tar upp det som har jobbat i det. Det får en att fundera lite till. Får prata med gubben igen och se vad han tycker. Tyckte iofs det var ganska skönt med nupp senast då de mätte nackspalten och sa att allt var okej där. Så kanske vi ska satsa på bara det.

Har ingen direkt erfarenhet av DS, men känner väl lite när man har två friska barn, vill vi då utsätta hela familjen för ett barn som är påtagligt sjukt från början. Sen finns det ju aldrig några garantier såklart. Men så går våra tankegångar iaf. Svårt!

• Valborgs

Usch mysmamman, låter jobbigt! Hoppas dagen snart är över så du kan slappna av lite igen. Men brukar ju alltid vara mycket kring flytt och ta tid innan man fått upp alla kartonger.
    Vi ska flytta i början av dec, men har inte ens börjat packa ännu. Måste ta tag i det snart :(

• Valborgs

Baby lei: åh vad underbart! Så skönt för er att ha fått se det så ni kan slappna av lite och få längta till underbara juni :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~