• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-16 16:25:18 följande:

Snart så kommer du gå upp och kommer tänka "Neeejj vill ner i vikt" haha det kommer snar ;)) jag längtar tills magen börjar synas..
    Haha ja kanske! Gick bara upp 6 kg med dottern. Så vi får se!
    Det gör jag med! Har bakåtlutad livmoder så kan nog ta ett tag för mig :(
    Förra gången typ i v.18 har jag för mig!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Natan

Jag har redan köpt gravidbyxor på H&M, svarta jeansleggings som jag använder nästan varje dag! Guuuuud vad dom är sköna och äntligen inget som sitter åt runt magen. Min mage syns redan och jag är bara i vecka 6, är det normalt?

Jag har fått ett enormt sug efter citrusfrukter och citrusjuice och godis som jag annars ÄLSKAR är inte lika gott längre!

Mår ni också konstant illa? Har ni ont i ryggen och molningar i magen?  

• AlexandraViberg
    Natan skrev 2012-10-16 16:40:33 följande:
    Jag har redan köpt gravidbyxor på H&M, svarta jeansleggings som jag använder nästan varje dag! Guuuuud vad dom är sköna och äntligen inget som sitter åt runt magen. Min mage syns redan och jag är bara i vecka 6, är det normalt?

Jag har fått ett enormt sug efter citrusfrukter och citrusjuice och godis som jag annars ÄLSKAR är inte lika gott längre!

Mår ni också konstant illa? Har ni ont i ryggen och molningar i magen?  
    Tror det är tarmarna som sväller såhär tidigt, riktigt vanligt! Bebisen är fortfarande gömd där inne och inte tillräckligt stor för att det ska vara en riktigt bebis mage så att säga.
    Men att du har större mage ändå, är inte konstigt! :)
  • Natan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 16:50:37 följande:
    Tror det är tarmarna som sväller såhär tidigt, riktigt vanligt! Bebisen är fortfarande gömd där inne och inte tillräckligt stor för att det ska vara en riktigt bebis mage så att säga.
    Men att du har större mage ändå, är inte konstigt! :)
    Ja, det måste vara tarmarna eftersom bebisen är väl som en liten ärta nu Skrattande
  • AlexandraViberg
    Natan skrev 2012-10-16 16:52:36 följande:
    Ja, det måste vara tarmarna eftersom bebisen är väl som en liten ärta nu Skrattande
    Min app säger som ett blåbär, men det är ju ungefär samma sak ;)
  • Natan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 16:57:23 följande:
    Min app säger som ett blåbär, men det är ju ungefär samma sak ;)
    Ja precis Cool
  • Önskan
    Annafredrika skrev 2012-10-16 08:57:08 följande:
    Arganolja! Nashi eller Orofluid. Ca 0,5- 1 tsk i nytvättat fuktigt hår och voila- lättformat och ickeflygigt hår :D

Okej låter som ett måste- var hittar jag det?? Hälsokosten eller nån special affär..
  • wassan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 16:37:01 följande:
    Haha ja kanske! Gick bara upp 6 kg med dottern. Så vi får se! Det gör jag med! Har bakåtlutad livmoder så kan nog ta ett tag för mig :( Förra gången typ i v.18 har jag för mig!

Haha 6 kg är inte såå mkt..
  • wassan
    Natan skrev 2012-10-16 16:40:33 följande:
    Jag har redan köpt gravidbyxor på H&M, svarta jeansleggings som jag använder nästan varje dag! Guuuuud vad dom är sköna och äntligen inget som sitter åt runt magen. Min mage syns redan och jag är bara i vecka 6, är det normalt? Jag har fått ett enormt sug efter citrusfrukter och citrusjuice och godis som jag annars ÄLSKAR är inte lika gott längre! Mår ni också konstant illa? Har ni ont i ryggen och molningar i magen?  

Jag har haft två MA och har använd byxor från hm de är sååå bekväma ;) jag tycker också jag har börjat bli svullen det är säkert normalt
  • Novasmamma02

Hej tjejer. Läser att ni talar om bebismagar. Jag har rätt knubbig mage så mig kommer det nog Inte att synas på fören i vecka 15-16 kanske. Om inte mer. :( höll på att gå ner i vikt och klarade sju kilo med motion och rätt Kost innan jag blev gravid. Hoppas att jag inte alls Går upp så mkt. Förra grav gick jag upp 16 kg varav 8 kg gick jag ner I början. Har inte fått något värst illamående, förutom när jag har ätit eller druckit kaffe.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~