• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pernilla74
    Tessss skrev 2013-02-23 16:49:45 följande:
    Pernilla74: vad blev det för vagn? :) var och klämde och kände på vagnar idag men väntar lite till med att beställa.
    Det blev en Emmaljunga mondial duo combi :) Vi behöver ha en rejäl vagn som går att köra på grusvägar och lite lättare skogsvägar eftersom vi bor i ett litet samhälle, nästan som på landet. Men jag tycker att den är fin också :) Färgen är white letherette.
  • MissMe83

Zora: känner väl igen det där. Varje gång jag är kissig får jag sammandragning och det är obehagligt att resa sig! Tar tid att komma upp från sängen. Ibland får jag be min man putta mig upp.

• KerstinCecilia

Ser att det inte bara är jag som är vaken halva nätterna. Så vansinnigt jobbigt! Jag får också ont när jag reser mig upp, eller obehag i alla fall, känns som att magen sträcks ut så fort jag reser mig upp. Idag blir en riktig slappardag så att man orkar upp och jobba imorrn bitti :)

• KarinF

Här är en till nattvakare. Känslan i kroppen är som när man har druckit en massa kaffe innan läggdags. Är dödstrött samtidigt som jag är klarvaken. Det kryper i hela kroppen och känner mig allt annat än avslappnad. Vissa nätter somnar jag snabbt men vaknar efter ett par timmar och ligger vaken 1-2 timmar. Andra nätter somnar jag inte förrän runt 1-2 på natten, men då sover jag ganska bra fram till 6-tiden. Räknar med att det kommer vara så här resten av graviditeten.

• Happymom

Är i v.24+5 och får ont i höfterna under natten när jag ligger på sidan, svårt att andas på rygg ich på mage går inte alls eftersom magen är så stor.

Ni har pratat om tempurmadrasser tidigare i tråden. Funderar på att införskaffa en sådan. Samtidigt vet jag inte om vi bör lägga pengar på det. Vi har köpt så mycket dyra saker nu på sistone och det kommer bli tufft med ekonomin när jag går på föräldraledighet (min sgi kommer grundas på min 75% iga lön)...

• Mjj83l
    Pernilla74 skrev 2013-02-24 11:39:32 följande:
    Det blev en Emmaljunga mondial duo combi :) Vi behöver ha en rejäl vagn som går att köra på grusvägar och lite lättare skogsvägar eftersom vi bor i ett litet samhälle, nästan som på landet. Men jag tycker att den är fin också :) Färgen är white letherette.

Precis vad vi med köpt!!

DÖsnygg

Perfa för långa promenader i skog o mark.
  • monika84
    Mjj83l skrev 2013-02-24 14:20:27 följande:

Precis vad vi med köpt!!
    DÖsnygg
    Perfa för långa promenader i skog o mark.
    vi är också på jakt efter en bra vagn men eftersom vi bor mitt i göteborg så vill vi ha en smidig vagn tänkte lite på Brio Smile eller Brio Happy. Vi har en stockholm stroller till våran 3 åring 
  • regnskogen

Nu har vi fått ett stort problem...

Vi hade fått en vagn ifrån min sambos mamma, som hade köpt det av en kompis till henne. Jag vart supernöjd ( bara jag kom och kollade på den, sambon sa att vi skulle köpa den om jag blev nöjd. )

Den är marinblå, och alla delar tillhör den. Men nu till problemet.....

Den kom till oss idag, för att hon skulle använda den ett par månader till innan hon kunde överlämna den till oss, och vi måste nog sälja tillbaka den, för min sambo måste böja på ryggen för att kunna köra vagnen. Han kan inte stå med ryggen rakt och hålla i/köra vagnen. Sambons mamma sade att hennes kompis hade sagt att vagnen hade ett styre so var justerbar, alltså om man ville ha den lågt eller högt - men det fanns inte på denna vagn vi fick.

Så nu till er: Var kan man köpa en vagn, som även passar till min långa sambo? Han är ca 180 cm lång.

kram på er!  

• hea

Jag har svårt att somna, när jag lägger mig blir jag klarvaken, sedan vaknar jag varannan till varje timme. Än så länge går jag på toa en gång per natt.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~