Suey skrev 2013-02-25 09:31:20 följande:
Vi har valt en Kronan Duo S, olivgrön, ville eg. ha marinblå men den var i begränsad upplaga (undrar varför de gör så) men vi föll pladask för modellen båda två

Får hoppas det blir bra!
Är det någon här som har erfarenhet av graviditetsdepression? Det går upp och ner för mig, men igår och idag så har jag bara varit ledsen utan egentlig anledning. Vill inte titta mig i spegeln, har svårt att förhålla mig till min kropp och magen som sticker ut. Kan känna en äckelkänsla ibland, när jag är bland folk, kan inte förklara det. Ont i ryggen konstant (sittande kontorsjobb), kan inte ha sex pga svamp, uvi, m.m. och oroar mig för framtiden. Skulle vilja ha en tid till psykologen på MVC men känner inte att jag kan gå iväg från jobb så mycket. Igår bara grät jag och till min sambos förtvivlan så kunde jag inte sätta ord på vad det var.
Tvivlar dock inte på bebisen i sig och känner mig bara lycklig och full av längtan till den lille.
Är så rädd att det här ska förstöra vår relation och kärleksliv, men har hört att det vänder efter förlossningen. Älskar min sambo så och har aldrig tvivlat på oss innan. Han är helt underbar, ställer upp, fixar och donar, vi har fin närhet med mycket pussar, gos och kramar, ändå känns det som att jag bara klagar och surar.
Eller så är det bara brist på sol och värme efter vintern... Långt klagoinlägg, sorry! Känner mig bara uppgiven. Det finns ju så mycket som gläder mig också, allt är inte bara svart som det låter just nu :)
Jag har haft en graviditetsdepression sedan december, det var riktigt illa några veckor då jag bara låg i soffan utan att äta, sedan har det mycket sakta blivit bättre. Det har gått upp och ner som en bergochdalbana, men nu känner jag för första gången att det har vänt.
Jag kontaktade BM direkt som bad mig ringa vårdcentralen som bad mig kontakta en mödravårds psykolog. Efter tre veckor när de förstod att det var allvar fick jag tid på vårdcentralen. Jag har inte heller kunnat sätta ord på varför jag mått dåligt, mycket att göra, trött och illamående, många känslor kring graviditeten man kanske främst hormoner. Jag valde att inte ta mediciner, det finns några man kan ta när man är gravid, men jag nöjde mig med att prata med en psykolog. Fast jag inte visste vad jag skulle prata om så var det skönt att ha någon att träffa varje vecka som lyssnade på hur man mådde.
Det är som du skriver att det finns glädje också, men den kan vara svår att se och känna för det andra tar över. Promenader i solen som äntligen tittar fram gör faktiskt lite underverk. Jag började känna mig lite dålig och efter en promenad i solen blev det bättre. Men det hjälper ju inte hela vägen tyvärr.
Så jag tycker du skall söka hjälp. Du kan sända ett meddelande om du vill prata mera