• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tvåönskarblifler

Madelen21: Ang Angelsound, jag har den som dem säljer på Teknikmagasinet och den har fungerat och fungerar bra för mig. Jag använde den nån gång i veckan innan jag började känna knodden själv, och då kanske bara någon minut varje gång. Nu blir det väldigt sällan, när jag ändå känner. Men det är skönt att veta att den finns där, om oron skulle krypa fram.

• Madelen21

tvåönskarblifler: Okej, jag beställde den idag så får se när jag får den då förhoppningsvis i veckan.

• Baby Lei
    KerstinCecilia skrev 2013-02-24 08:24:34 följande:
    Tack MissMe83

Hur har ni andra det med sömnen? Tycker ändå att jag sovit rätt ok, fram till nu! Går in i v27 i morgon och jag sover så dåligt! I natt till exempel gick och la mig vid 23, vaknade vid 02, var vaken i ca 1h, vaknade sen igen vid fyra, kissa, somnade om och vaknade sen igen vid 05, försökte somna om men det var lönlöst! Gick upp vid 06 har sedan dess sorterat papper på kontoret, kul! Eller inte!!! Ni som varit gravida innan, brukar det vara så här? Jag är ju helt slut om dagarna! 
    Jag sover också dåligt, om det inte är mina (plötsligt) helvilda monster till katter så är jag kissnödig, eller bara pigg helt enkelt. Har jag väl varit uppe på toa eller så, så tar det en bra stund att somna om. Det är ju nu man borde få vila inför det som komma skall! Men så funkar det tydligen inte..Obestämd
    Zora skrev 2013-02-24 11:34:19 följande:
    Jag sover jättedåligt! Vaknar 5-6 ggr per natt, eller typ varannan timme och måste gå och kissa. Gör dessutom ont i magen när jag är kissnödig så det är lite jobbigt att kliva upp.. Är nog minst 2 månader sedan jag sov en hel natt.
    Jag får också ganska ont i magen när jag blir kissnödig. Det trycker verkligen på!

• Baby Lei
    Suey skrev 2013-02-25 09:31:20 följande:
    Vi har valt en Kronan Duo S, olivgrön, ville eg. ha marinblå men den var i begränsad upplaga (undrar varför de gör så) men vi föll pladask för modellen båda två Glad Får hoppas det blir bra!

Är det någon här som har erfarenhet av graviditetsdepression? Det går upp och ner för mig, men igår och idag så har jag bara varit ledsen utan egentlig anledning. Vill inte titta mig i spegeln, har svårt att förhålla mig till min kropp och magen som sticker ut. Kan känna en äckelkänsla ibland, när jag är bland folk, kan inte förklara det. Ont i ryggen konstant (sittande kontorsjobb), kan inte ha sex pga svamp, uvi, m.m. och oroar mig för framtiden. Skulle vilja ha en tid till psykologen på MVC men känner inte att jag kan gå iväg från jobb så mycket. Igår bara grät jag och till min sambos förtvivlan så kunde jag inte sätta ord på vad det var. 
    Tvivlar dock inte på bebisen i sig och känner mig bara lycklig och full av längtan till den lille. 

Är så rädd att det här ska förstöra vår relation och kärleksliv, men har hört att det vänder efter förlossningen. Älskar min sambo så och har aldrig tvivlat på oss innan. Han är helt underbar, ställer upp, fixar och donar, vi har fin närhet med mycket pussar, gos och kramar, ändå känns det som att jag bara klagar och surar. 

Eller så är det bara brist på sol och värme efter vintern... Långt klagoinlägg, sorry! Känner mig bara uppgiven. Det finns ju så mycket som gläder mig också, allt är inte bara svart som det låter just nu :)

Klart att du ska ta dig den tiden det behövs för att gå och prata med någon. Be din Barnmorska skriva en remiss så att du snabbt får hjälp. Du ska inte behöva må så dåligt! Här kan du alltid skriva av dig! Det är det vi finns här för Glad

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-02-25 12:27:36 följande:
    hej allihopa
    sitter här å är väldigt sugen att köpa en angelsound, någon som vet nåt om den som finns på teknikmagasinet??

Japp, de ska ha angelsound!
    MissMe83 skrev 2013-02-25 12:44:52 följande:
    Baby lei: ja skönt är det inte vad gör man för att bli av med det? Har så svårt att gå!
    I vanliga fall är jag tränings narkoman! Det är mun stora hobby. Hoppas att jag kan fortsätta när bebis är född. En timme om dagen är allt som behövs!

Jag vet inte, om det är ischias så är det ju nerven som är i kläm. Kanske en kiropraktor kan göra något åt det?
    Tvåönskarblifler skrev 2013-02-25 14:25:50 följande:
    Baby Lei: Tack! Det går väldigt mycket upp och ner, men det blir helt klart lättare för varje dag som går. Vissa dagar gråter jag, hemma eller vid graven, andra känner jag mig glad och att hoppet ändå finns där för att det ska gå bra den här gången. Jag är bara väldigt trött på att vara gravid nu, blir två års graviditet till sommarn utan något gott slut hittils. Jag fick tidigt missfall innan också så nu får det bannemig gå bra den här gången tycker jag! Skönt att jag har lätt för att bli gravid i alla fall, man får tänka så. Och ja, det där med vagnen.. känns som att det får bli ett test med första också vet man bättre till andra. Alla har ju så olika mål och förutsättningar, huvudsaken är väl att barnet har något att åka i :)
    Vilken resa ni har gjort de här två åren. Otroligt starkt att du orkade försöka igen, men jag kan också tänka mig att det är just det att ni försökte igen som gjort att ni orkat. Har ni kollat upp vad som gick fel i somras, så att läkarna kan hålla extra koll på dig? 

Jag har också fått flera missfall och har inte förrän nu börjat känna en genuin glädje och tro på att jag faktiskt ska bli mamma i juni. Jag kan bara föreställa mig hur svårt det måste vara för dig att våga tro att det ska gå vägen den här gången.
    Många kramar 

• Pernilla74

Jag tänkte på det där med att ha ont i höfterna när man sover. Hörde av en person som bott i USA att där tipsar man gravida att lägga en luftmadrass ovanpå den vanliga madrassen och inte ha den så hårt pumpad. Då blir ju trycket på höfterna och magen inte lika stort. Kan ju vara ett billigare alternativ till tempurnadrass...jag vet inte om det funkar, men hon som berättade det för mig sa att det hade hjälpt henne :)

• Tvåönskarblifler

Baby Lei: Japp, vi vet orsaken, men vill inte skriva här då det kan skrämma så många. Det var i alla fall extrem otur, men de har ändå gått igenom bådas DNA för att utesluta att vi har något som vi kan föra vidare (sånt kan ju vara orsak med), men de är 99% säkra på vad som var bekymret nu så vi litar på dem. Så vi kände att vi ändå ville och vågade försöka igen, längtan efter ett levande barn är ju starkare än oron :) Vi kommer att gå på extra UL i v 28, 32 och 36 samt göra Ctg, bara så att vi ska känna oss lite lugna i alla fall. Usch, om ändå allt kunde gå bra för alla jämt, samtidigt så är det ju skönt att kroppen känner av när det är något fel och det leder till missfall, hellre tidigt missfall då än att man går tiden ut och det då visar sig vara ett sjukt barn.

• hurskadetgå

Är det någon med erfarenhet av Emmaljungas nya TPU-hjul?

Flera starka inlägg som berörde av Suey och Tvåönskarblifler. Allt är ju verkligen inte guld och gröna skogar. Jag har själv gått igenom ett missfall och mitt humör svänger som aldrig förr. Jag är dock mer utåtagerande än deprimerad så vet inte om det hjälper att prata för min del. Det är oron som utlöser det för min del tror jag och hormonerna som gör det svårt att hantera oron.. Helt mig själv är jag inte hursom och känns trist för sambons skull. Tur att han är så förstående och underbar!  

• Tessss
    Tvåönskarblifler skrev 2013-02-22 23:45:03 följande:
    Hej på er. Läst lite här ett tag, men aldrig tagit mig för att skriva. Haft en jobbig graviditet både psykiskt och fysiskt då jag gick igenom nästan hela förra gången, men förlorade lillgrabben i åttonde månaden i somras. Nog om det, ska inte skriva mer om det, finns andra trådar just för sånt. Vi är beräknade till 29/6. Har nu börjat kika på vagn.. förra gången beställde vi en Emmaljunga city cross, tänkte att vi ville ha en ganska rejäl eftersom vi kommer försöka få i alla fall ett till barn. Hämtade dock aldrig ut den, och tur var väl det, fick pengarna tillbaka på förlossningsgarantin. Nu när vi tittade tyckte jag att crossen kändes klumpig, så vi är istället inne på en brio smile, just för att den har lufthjul + låsbara hjul i fram samt fullt liggläge. Sen är ju brios babyskydd hyfsat billigt också och det är smidigt att kunna klicka fast det på vagnen. Eller är det en onödig grej? Någon annan som kikat på smilen? Rena rama djungeln detta :)
    Hej och välkommen! Fruktansvärt vad ni har fått genomgå... önskar er alla lycka till i denna graviditet! 

Har ni tittat på Kronan Duo S? Den har också lufthjul som är låsbara och jag tyckte den såg ut att ha fullt liggläge. Kändes stabil och smidig på samma gång Blir nog en sådan för vår del, då både jag och sambon föll direkt för den, medan vi bråkat över alla andra
    Gravid med första barnet! BF 24 juni 2013 ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~