• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Jag har nojjat ikväll och tyckt att buffarna vart så svaga i eftermiddag/kväll, gissar att han vänt sig och sparkar bak mot ryggen...han har gjort så innan...men nu har han fått hela magen att vibrera :)

• Solrosen82
    ThereseJohansson skrev 2013-02-25 19:52:10 följande:
    Jag har nojjat ikväll och tyckt att buffarna vart så svaga i eftermiddag/kväll, gissar att han vänt sig och sparkar bak mot ryggen...han har gjort så innan...men nu har han fått hela magen att vibrera :)

De har säkert redan nu dagar då de sover mer och dagar då de är vakna och aktiva. :)

Själv får jag då och då sparkar mot livmodertappen och regionerna i närheten som är så obehagliga. Nån mer som känner samma?
  • Tvåönskarblifler

Tessss: Nej, den har vi inte sett. Tror inte de har Kronan alls på Babyproffsen, finns tyvärr inga fler butiker med vagnar här i stan. Får man kanske beställa i så fall, undrar hur det fungerar med förlossningsgarantin då? Ska i alla fall kolla kolla in den vagnen, tack för tipset! :)

• Sagolina
    Solrosen82 skrev 2013-02-25 22:38:56 följande:

De har säkert redan nu dagar då de sover mer och dagar då de är vakna och aktiva. :)
    Själv får jag då och då sparkar mot livmodertappen och regionerna i närheten som är så obehagliga. Nån mer som känner samma?

Har några gånger fått rejäla sparkar mot livmodertappen/området där irunt och inte är det kul! Går som stötar genom hela bäckenområdet... Igår tror jag lill*n lyckades få in en spark mot magsäcken (är det möjligt i v26?). Kändes som om magsäcken riktigt trycktes ihop och nästan som om jag skulle tänka börja spy:S
  • Kickilina

Sagolina; låter som du har en riktig fotbollsspelare därinne
    Tycker det är fascinerande att våra små nu har det sömnmönstret de kommer ha den första tiden ute, mycket nattavak alltså
    Tvåönskarblifler: vilken tragik! Jobbar själv på förlossningen och ibland händer ju en massa tragik men hade man fokuserat på det hade det nog aldrig blivit några barn! I de flesta fall går det ju ändå bra! Tror dock att som blivande mamma är det bra att känna efter varje dag hur bebisen i magen rör sig mot slutet. Tycker man att det är ovanligt lugnt i magen någon dag så åk in och kolla upp!

• Sagolina

Kickilina: Jepp, vild som tusan är han/hon! Sambon låg med kinden mot magen för några kvällar sedan och fick känna på flera sparkar. Till sist blev han orolig och frågade om jag inte har sjukt i magen då lill*n sparkar så mycket:P Som tur får jag ännu sova bra på nätterna, lill*n är mest aktiv på kvällar och mornar:)

• Madelen21

igår hade min lille en lugn kväll, gav knappt ifrån sig några sparkar alls.. Men nu när jag vaknat så har jag iaf känt lite små sparkar :) Men man kan inte låta bli att bli orolig ju.. Fick veta en sak om en tjej igår som jag inte visste och när jag fick veta så blev jag så ledsen för hennes skull och det kändes inte alls bra att få höra nå sånt när man är gravid då man är xtra blödig :(

kickilina: Hallii hallåå har du haft det bra på spaet? Känner du dig som en ny människa nu? :)
    Jag är förkyld än och har haft känning av bihålan men peppar peppar så har det gett sig nu men tät i näsan är jag än... Beställde en angel sound igår på teknikmagasinet :) Kunde inte låta bli ju.
    jag är inne i en röjar period nu, röja rensa kasta mm.. så jävla skönt.. vår övervåning som vi inte har använt oss av mer än till förvaring börjar nu bli i form att användas.. haha.. hållt på å renoverat så igår var vi till tippen 2 vändor med skräp.... nu är det "bara" mitt förråd som ser ut som ett rent helvete..... fy fasen.. grejjer överallt å det mesta är faktiskt barn kläder. så jag ska fortsätta rensa idag tänkte jag... är så skönt å röjja undan massa skit som bara ligger.. orka inte mä å ha det så... i morron ska jag till mvc läkaren kl 9 å hon ska få titta på mina åderbråck få se vart jag ska få tag i en sån där speciell stödstrumpa som går ända upp på låret, troligtvis får jag lov å beställa genom distriktssköterska... nå ja vi får se i morron.

Nu ska jag klä mig och barnen och göra dag!! återkommer med en update senare :) 

• sofie och laura

Hej allihopa.

ser att det vart ett rejält snack om barnvagnar... och e glad för att utvecklingen gått framåt för dem som e längre så inte ryggen tar skada.

Har aldrig haft tanken ang ett angelsound.. Vad kostar det ??
    Är det farligt för bebisen i magen?

I går på lindex köpte jag ett par leopard tights samt mössa till min bebis .. hon kommer att bli såå fin me love =)

Har inte heller vart på mvc än längtar efter att få mäta magen och väga o lyssna på mitt lilla liv i magen

Önskar er en jätte fin dag              

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~