• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

missme83: hehe ja jag vet men :) hehe.. nån som vet vart man kan  köpa stödstrumpor som går hela vägen ända upp till låret??? bm sa att jag behövde såna å att ja skulle kolla med apoteket men där fanns inga...

nån som vet? 

• MissMe83

Madelene: sånt brukar finnas i sjukvårds affärer som säljer hjälpmedel och liknande till allmänheten. Googla på det i din kommun

• K L A R A
    Madelen21 skrev 2013-02-22 15:15:26 följande:
    missme83: hehe ja jag vet men :) hehe.. nån som vet vart man kan  köpa stödstrumpor som går hela vägen ända upp till låret??? bm sa att jag behövde såna å att ja skulle kolla med apoteket men där fanns inga... nån som vet? 

Det finns stöd-stay-ups som du kan köpa på nätet. Men då är det nylonstrumpor och inte bomull. Kostar ca 200:- paret. Men jag fick remiss från min bm till en sjukgymnast på sjukhuset som mäter benen och sen beställer måttanpassade stödstrumpbyxor. De är verkligen bra, men krångliga att ta av och på. Annars kostar de 1000:-, men på remiss så får jag två par gratis och eventuellt ett par till om jag sliter ut dessa två.
  • Zora
    mytol skrev 2013-02-22 13:06:42 följande:
    För mig funkar det att dricka en liten slurk fet grädde. Lägger sig oxå som ett lock. Ett tips jag fick vid magkatarr och som funkar nu med. Vet du vad du väntar? 

He he! Ja grädde kanske vore nåt! Men det får nog vara en liiten slurk annars lär jag lägga på mig mer än nödvändigt. Känns som att allt fastnar på mig just nu På RUL sa dom att det troligen är en flicka, men 100% säker var hon inte (bara runt 90% och det är tillräckligt osäkert för mig för att inte sikta in mig på en tjej). Är det något särskilt kön som sägs ge halsbränna enligt skrocket?
  • MissMe83

Alltså nu har jag haft en och samma sammandragning i 20 min! Hur normal är det och är det något att oroa sig för??

• Solrosen82

Zora: Halsbränna ska enligt skrock betyda att bebis har mycket hår. :) Jag har en av varje och har haft mkt halsbränna med båda två.

• Solrosen82

Zora: Halsbränna ska enligt skrock betyda att bebis har mycket hår. :) Jag har en av varje och har haft mkt halsbränna med båda två.

• Madelen21

solrosen82: precis va ja tänkte skriva om halsbränna :) mina har oxå haft mkt hår båda två och jag hade en del halsbränna med dom två. denna gång ingenting än.. men d hinner komma :)

• Zora
    Solrosen82 skrev 2013-02-22 20:26:37 följande:

Aha! På det viset, blir ju spännande att se om det ligger någon sanning i det skrocket
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~