• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Meoow
    Kickilina skrev 2013-02-20 16:34:34 följande:
    Regnskogen:
    Har denna graviditet införskaffat en tempurmadrass, oh la la vilken skillnad för sömnen. Inget höftont och kan ligga halvt på magen fortfarande.
    En rekommendation är att ha en amningskudde runt magen och en kudde mellan benen...

Meow:
    Vad du var shoppingsugen då
    En bok jag kan rekommendera som jag gjort tidigare i denna tråd är Susanna Helis bok "Föda utan rädsla"
    www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174270...
    Ååh jag som var väldigt inne på den :S Ska höra mig för bland mina gravida vänner om någon kanske har den med då så kanske man kan byta lite... ;)

Allt var ju inte köpt på samma gång, hade en del grejer sedan innan :) Jobbar dessutom på h&m så kläderna blir ju ingen jättedyr historia... ;)

Såg att namn diskuterades i tråden nu igen - undrar om vi är helt ensamma om att inte ha ett enda vettigt namnförslag till vår bebis ännu? :S
  • sijm

Jag har köpt Rennie på apoteket! Tuggtablett mot halsbränna, funkar bra tycker jag. Jag har inte så ofta men när det väl kommer så är det hemskt så då tar jag en tablett å det funkar ganska omgående!

• Solrosen82
    Zora skrev 2013-02-21 18:51:29 följande:
    Blä.. Jag har fått halsbränna trodde det var en engångs företeelse för någon vecka sedan, men nu har jag det nästan varje eftermiddag.. Finns det nåt man kan göra för att bli av med det eller lindra det? Inser att jag aldrig haft halsbränna förut, trodde det var typ som sura uppstötningar men det är det ju inte..

Jag äter omeprazol varje dag och känner inte av någon halsbränna. De ggr jag glömt ta en tablett så kommer halsbrännan som ett brev på posten.
  • idab91

Försök tänk på vad du har ätit när halsbrännan kommer- och undvik det. För om du bara äter tabletter mot det så blir det bara värre och värre med tiden. Tex. Stark mat, apelsiner eller fet mat typ pizza. Kan också hjälpa att ligga lite högre med huvudet när du sover :)

• Zora

Tack för tipsen! Äter inget särskilt starkt eller så, utan det kommer någon gång efter lunch. Men nån gång åt jag chili concarne, ganska stark, och då vart det riktigt jobbigt.. Dricker iof juice på morgonen, men det är ju så gott!!!

• MissMe83

Regnskogen: har du kommit fram till vad det berodde på? Jag kan inte koppla det till något förutom graviditeten. I natt har jag sovit hyfsat tack och lov det behövdes. Men så vet jag att helt plötsligt kan jag inte sova igen.

• Happymom

Zora, jag har haft magsår för många år sen (och det beror ju också på magsyran, precis som halsbränna). Jag skulle undvika sallad! Det tänker man inte på, men det ökar magsyran. Kryddor över huvudtaget, skulle jag undvika och helst bara äta mild mat som vitt ris och kyckling.

Inte så närinsrikt, men om du lyckas hitta något mellanläge där du slipper halsbrännan vore det ju bra. Lycka till!

• mytol
    Zora skrev 2013-02-21 19:20:56 följande:

Kanske ska göra ett apoteksbesök och se vad som finns, annars kanske gröt funkar. Måste ju bli lite som ett lock liksom.
    För mig funkar det att dricka en liten slurk fet grädde. Lägger sig oxå som ett lock. Ett tips jag fick vid magkatarr och som funkar nu med.

Vet du vad du väntar? 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~