• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • cj2
    sofie och laura skrev 2013-02-26 08:51:25 följande:
    Sedan en fråga :
    Alla anser att min mage ser ut som en pojk mage och börjar bli lite fundersam själv?
    Vi såg tre streck och de sa att vi väntar en dotter ..   
    min mage såg lika dan ut med både martin och tilla. alltså gigantisk och gick upp i vikt över röv och lår.. man ska ta det där med pojkmage med en nypa salt.. precis som alla andra icke vetenskapliga metoder att förutspå kön!
  • Kickilina

Madelen: Underbart med spa...man tror dock att man skall bli så där pigg efteråt men både gubben och jag blev grymmetrötta (det var väl alla avslappnande oljor och jacuzzibad ) och nu har jag nån förkylning på g också. Segt med din förkylning, känns ju som den hållit på i all evighet! Här har februari/vabruari varit helt sjukdomsfri underligt nog...

• sofie och laura
    cj2 skrev 2013-02-26 08:53:45 följande:
    min mage såg lika dan ut med både martin och tilla. alltså gigantisk och gick upp i vikt över röv och lår.. man ska ta det där med pojkmage med en nypa salt.. precis som alla andra icke vetenskapliga metoder att förutspå kön!
  • Madelen21

sofie och laura: jag köpte på teknikmagasinet 399 det är ju typ samma som bm lyssnar på hjärtat med fast en billigare variant och farligt för barnet kan det knappast vara för då skulle dom inte få sälja dom tycker jag...

här så håller jag på å stor rensar å kastar massa skit.. idag ska jag börja med mitt förråd som är överfullt...

nån som har erfarenhet eller testat blöjbudet.se?

läste en blogg om en familj som köper därifrån å hon var nöjd. Funderar på att testa till bäbis när den kommer.. beställa hem ett paket på prov. 

• Kickilina
    Håller med! Finns inga som helst vetenskapliga bevis för hur en pojkmage/flickmage ska se ut! Kvinnors magar ser olika ut beroende hur just du är upplagd och hur du bär ett barn, sen kan det ju skilja sig på olika graviditeter pga att det kanske är den första eller fjärde. Jag har sett exakt likadan ut mina tre graviditeter. "Flickmage" kallas den för av vänner men jag har en flicka och nu andra pojken
  • sofie och laura

HEEEEJ!

Ja men man blir ju orolig he he fundersam tänk om det dyker upp en pojke när man förberett sig på en flicka juu 
  • cj2
    sofie och laura skrev 2013-02-26 09:01:16 följande:

HEEEEJ!

Ja men man blir ju orolig he he fundersam tänk om det dyker upp en pojke när man förberett sig på en flicka juu 
    Du ska nog ha det i tanken ändå, inte pga magens form utan för att bm faktiskt kan se fel på ul!
  • cj2
    Madelen21 skrev 2013-02-26 08:58:44 följande:
    sofie och laura: jag köpte på teknikmagasinet 399 det är ju typ samma som bm lyssnar på hjärtat med fast en billigare variant och farligt för barnet kan det knappast vara för då skulle dom inte få sälja dom tycker jag...

här så håller jag på å stor rensar å kastar massa skit.. idag ska jag börja med mitt förråd som är överfullt...

nån som har erfarenhet eller testat blöjbudet.se?

läste en blogg om en familj som köper därifrån å hon var nöjd. Funderar på att testa till bäbis när den kommer.. beställa hem ett paket på prov. 
    Man ska inte använda en sån aparat för mycket, frågade min bm om det, hon tyckte det var mest skit.. dels om man inte hittar hjärtljuden så skrämmer man upp sig i onödan. och dessutom utger dom ultraljud som har forskats lite på och vid regelbunden användning har visat sig kunna leda till hörsel problem.
  • sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-02-26 08:59:19 följande:
    Håller med! Finns inga som helst vetenskapliga bevis för hur en pojkmage/flickmage ska se ut! Kvinnors magar ser olika ut beroende hur just du är upplagd och hur du bär ett barn, sen kan det ju skilja sig på olika graviditeter pga att det kanske är den första eller fjärde. Jag har sett exakt likadan ut mina tre graviditeter. "Flickmage" kallas den för av vänner men jag har en flicka och nu andra pojken

Jo jag e ju fullt medveten om att alla bär sina magar på olika sätt som din kropp är uppbygd på..
    Men vart jag fasiken en går så får jag höra:
    Det där är en riktig typisk pojkmage e du säker att du väntar en flicka=)  
  • cj2

Är ju en massa saker som inte skulle säljas ifall folk brydde sig om att det kunde vara farligt..

tobak, alkohol, smällare och raketer., bara för att nämna några.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~