Kickilina skrev 2013-02-26 08:16:54 följande:
Sagolina; låter som du har en riktig fotbollsspelare därinne
Tycker det är fascinerande att våra små nu har det sömnmönstret de kommer ha den första tiden ute, mycket nattavak alltså
Tvåönskarblifler: vilken tragik! Jobbar själv på förlossningen och ibland händer ju en massa tragik men hade man fokuserat på det hade det nog aldrig blivit några barn! I de flesta fall går det ju ändå bra! Tror dock att som blivande mamma är det bra att känna efter varje dag hur bebisen i magen rör sig mot slutet. Tycker man att det är ovanligt lugnt i magen någon dag så åk in och kolla upp!
I så fall kommer min bebis sova gott på nätterna. Han är absolut mest aktiv på dagarna. Det är bara att hålla tummarna.. haha!
sofie och laura skrev 2013-02-26 08:47:39 följande:
Hej allihopa.
ser att det vart ett rejält snack om barnvagnar... och e glad för att utvecklingen gått framåt för dem som e längre så inte ryggen tar skada.
Har aldrig haft tanken ang ett angelsound.. Vad kostar det ??
Är det farligt för bebisen i magen?
I går på lindex köpte jag ett par leopard tights samt mössa till min bebis .. hon kommer att bli såå fin me love =)
Har inte heller vart på mvc än längtar efter att få mäta magen och väga o lyssna på mitt lilla liv i magen
Önskar er en jätte fin dag
Min barnmorska rekommenderade inte att man använde Angel sound när jag frågade henne. Hon sa att det kan störa bebisen och att man inte vet hur det påverkar den att använda den mer än nödvändigt (vilket hon tyckte att allt användande förutom hennes eget var). Det fanns några indikationer att det möjligen kunde påverka bebisens hörsel. Hon är själv väldigt noggrann med att inte använda den för länge när hon använder den.
Så även om det är mysigt att lyssna, så hoppade jag över det.
(Men jag har varit SJUKT sugen!! Särskillt innan jag började känna sparkar och rörelser)