• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-02-26 08:58:44 följande:
    sofie och laura: jag köpte på teknikmagasinet 399 det är ju typ samma som bm lyssnar på hjärtat med fast en billigare variant och farligt för barnet kan det knappast vara för då skulle dom inte få sälja dom tycker jag...

här så håller jag på å stor rensar å kastar massa skit.. idag ska jag börja med mitt förråd som är överfullt...

nån som har erfarenhet eller testat blöjbudet.se?

läste en blogg om en familj som köper därifrån å hon var nöjd. Funderar på att testa till bäbis när den kommer.. beställa hem ett paket på prov. 

Kanske skall inskaffa mig en sådan angelsound då?
    Kan nog vara mysigt för de andra familjemedlemmarna att få lyssna på sin bebis 
  • sofie och laura
    cj2 skrev 2013-02-26 09:05:58 följande:
    Är ju en massa saker som inte skulle säljas ifall folk brydde sig om att det kunde vara farligt..

tobak, alkohol, smällare och raketer., bara för att nämna några.

Jag har dock hört att man inte ska använda sådant för mycket för att det är inte bra för bebisen ..
    men detta e så lockande för den oroliga föräldern...

Någon från sthlm som skall föda på Huddinge här inne
  • Suey

Halloj! I morse ringde jag mvc och ska få en remiss till deras psykolog. Hon jag pratade med sa att det är ju faktiskt så, att en graviditet inte enbart behöver vara en dans på rosor, utan kan faktiskt också vara en livskris. Vissa dagar är ju värre än andra, men det vände ganska fort igår efter att jag fått ta ett bad och plocka lite där hemma.

Lilleman där inne i magen lever ett himla liv, spec på kvällarna. Då ser man magen guppa upp och ner om jag ligger i soffan tex :) Mysigt! 

• Madelen21

men gud ja har väl inte tänkt använda den hundra ggr om dagen precis.... jag kommer använda den när jag känner att jag vill och att mina barn vill höra.... jaja alla får ha sina åsikter..

• cj2
    Madelen21 skrev 2013-02-26 09:35:26 följande:
    men gud ja har väl inte tänkt använda den hundra ggr om dagen precis.... jag kommer använda den när jag känner att jag vill och att mina barn vill höra.... jaja alla får ha sina åsikter..
    det var inte så jag menade madelen21. förlåt om jag trampade på några tår! Det var inte alls min mening!
  • Madelen21

okej, ja men ja tycker det är bra att det finns och jag har hört andra som har den å säger att den funkar utmärkt så. jag tycker det känns bra att kunna få höra bäbisens hjärta lite oftare än bara vid bm besöken, än är ju inte besöken täta... jag har ingen tid fören 27 mars nästa gång och det är ju en hel månad.. ja fast i morron ska jag till mvc å träffa läkaren.

• Suey
    cindy03 skrev 2013-02-26 09:39:32 följande:
    Hej tjejer !

Vecka 25+0 idag Skrattande Bara 104 dagar kvarFlört
    102 dagar kvar här :)
  • cj2
    Madelen21 skrev 2013-02-26 09:41:07 följande:
    okej, ja men ja tycker det är bra att det finns och jag har hört andra som har den å säger att den funkar utmärkt så. jag tycker det känns bra att kunna få höra bäbisens hjärta lite oftare än bara vid bm besöken, än är ju inte besöken täta... jag har ingen tid fören 27 mars nästa gång och det är ju en hel månad.. ja fast i morron ska jag till mvc å träffa läkaren.
    men det finns ju andra alternativ.. typ stetoskop eller till och med toapappersrulle. fast med toa rullen får ju inte du höra utan någon annan om du inte är galet vig! :P
  • Baby Lei

Godmorgon tjejer!
    Idag är det 100 dagar kvar tills vår bebis ska komma till världen.
    Nu kan jag verkligen känna att det här kommer gå vägen. Vi ska bli föräldrar! Helt otroligt!
    Jag är så tacksam!

På torsdag har jag inbokat samtal med läkaren om förlossningsmetod.. Jag vet varken ut eller in just nu.
    Jag pendlar mellan att vara 100% säker på att det måste bli snitt och att jag kanske skulle våga prova om de kan övertyga mig om att en så "bedövad" förlossning som möjligt inte är gör så fruktansvärt ont.. Och att de kan lova mig att jag inte kommer ligga och vänta på en narkosläkare som ska lägga en epidural som så många jag känner har fått göra. Ibland har det ju varit försent när läkaren väl har haft tid. Många tankar nu...

Hur ser ni på era förlossnignar? Längtar ni, är ni rädda? Hur känner ni?  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~