• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina

Miss me! Åh, ha det fantastiskt!!! Jag vill dit igen! Njut riktigt ordentligt av hjortfilen, den är magisk
    Oreos; uff, jobbigt med magsjuka!!! Krya på dig!

• Happymom

Känner att jag har börjat komma in i "fixarstadiet". Vill ha saker och ting klart nu, bebiskläderna, syskonvagnen, vaggan, bebishörnan o.s.v. Har sorterat upp bebiskläderna i alla fall.

• Sagolina

Jag vill också fixa och röja här hemma:) Är riktigt skönt att för en gångs skull tycka det är roligt att tömma ur byråer och slänga saker, inte ett tvång! Vi håller ju nu på med att bygga förvaring och bokhylla på övre våningen och idag blev ena skrubben klar. Bara att måla på yttersidan kvar, men det hindrade ju inte att jag har fyllt in alla saker som skall vara i skrubben genast då jag kom hem från jobbet!

Nu är det en paus på sängen för min del, sen skall jag fortsätta röja i lådor! Ungefär vid påsk hoppas jag på att börja få hem lite baby-möbler, så att jag får börja ordna inför lill*ns ankomst!:) 

• Madelen21

hej allihopa
    har inte skrivit nåt idag, vakna i morse me världens jävla migrän :( så ja tänkte jahapp vilken trevlig helg :/ tog en alvedon och efter ca 30 min så kändes d bättre... skönt för svärmor skulle ju komma idag å min sambo skulle laga hennes bil... så nu har hon nyss åkt hem, ja bjöd på mat och fika så nu är min rygg helt slut... fattar inte va det är men jag får jäkla ont uppe vid revbenen i ryggen när ja håller på med nåt för länge... så just nu en paus i soffan... sen ville vår minsta son gå upp... så jag tar med honom upp å röjjer lite igen... pust... intensiv dag..
    men så jäkla skönt å rensa å samtidigt... d behövs ju när vi har renoverat.... 

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2013-03-01 10:31:09 följande:
    håller på å gör om hemma här... just nu fick ja lov att pausa då en påse med skruvar är försvunna och jag har klämt mig i fingret :( Ush idag är det storm här i dalarna.... tur vi får vara inne... ush hela mitt köksbord är fullt med grejjer... håller på å ska montera ihop ett bord men nu är skruvpåsen borta... suck :( vad har alla för planer i helgen då?? Jag har inga alls... min sambo ska hjälpa barnens farmor och laga hennes bil i morgon. Jag och barnen roar väl oss med att hitta på något.  igår fick jag hem min angelsound från teknikmagasinet och vi har lyssnat på bäbis i morse och vi hörde väldigt väl :) lilla bäbis :) Jag har fruktansvärt ont i min högra arm idag typ träningsvärk... skit drygt.. jag brukar alltid vakna kl 3.30 varenda natt för att behöva gå på toa... denna natt har jag sovit hela natten till kl 7 i morse då gick jag upp för dagen.. Neh nu är det dags å se om jag hittar påsen med skruvarna så jag får ihop bordet. 

Madelen21 skrev 2013-03-01 10:31:09 följande:
    håller på å gör om hemma här... just nu fick ja lov att pausa då en påse med skruvar är försvunna och jag har klämt mig i fingret :( Ush idag är det storm här i dalarna.... tur vi får vara inne... ush hela mitt köksbord är fullt med grejjer... håller på å ska montera ihop ett bord men nu är skruvpåsen borta... suck :( vad har alla för planer i helgen då?? Jag har inga alls... min sambo ska hjälpa barnens farmor och laga hennes bil i morgon. Jag och barnen roar väl oss med att hitta på något.  igår fick jag hem min angelsound från teknikmagasinet och vi har lyssnat på bäbis i morse och vi hörde väldigt väl :) lilla bäbis :) Jag har fruktansvärt ont i min högra arm idag typ träningsvärk... skit drygt.. jag brukar alltid vakna kl 3.30 varenda natt för att behöva gå på toa... denna natt har jag sovit hela natten till kl 7 i morse då gick jag upp för dagen.. Neh nu är det dags å se om jag hittar påsen med skruvarna så jag får ihop bordet. 

Jag har en extremt lugn helg. Så otroligt skönt! Igår var vi på Cullbergbaletten och såg High heels, inte så bra tyckte jag som annars älskar modern dans. Sen åt vi middag på en ny Etiopisk restaurang med bästa vännerna. SÅ gott och SÅ mysigt. Idag hann vi med en sen frukost på vårt "helgfrukost-ställe" här i närheten innan min kille drog iväg mot Göteborg på jobb. Han kommer inte hem förrän tisdag, så nu blir jag solo ett tag. Lång promenad i värdelöst väder (det haglade!!) med min kompis som har en liten fem veckors bebis, och lite fika efter det.. Haha, det låter inte som att jag gör annat än äter! Jag köpte med mig lite vårblommor hem för att trotsavädret, och nu är det soffan som gäller för min del. Har börjat läsa en bra bok, så jag tänkte ta det riktigt lugnt resten av helgen :) Vad gör ni andra?
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-03-01 09:16:55 följande:
    Mysigt med 3D UL! Och härligt med rabatterade vagnar Jag har bara trygg hansas gravidförsäkring...sen har man väl någon sorts försäkring via sitt jobb... Har ni koll på om man vill ut och flyga. Från vilken vecka säger flygbolagen nej? Är så sugen på en resa men kan nog inte komma iväg förrän april...

Kickilina skrev 2013-03-01 09:16:55 följande:
    Mysigt med 3D UL! Och härligt med rabatterade vagnar Jag har bara trygg hansas gravidförsäkring...sen har man väl någon sorts försäkring via sitt jobb... Har ni koll på om man vill ut och flyga. Från vilken vecka säger flygbolagen nej? Är så sugen på en resa men kan nog inte komma iväg förrän april...

Flygbolagen verkar vara ok för kortare resor (inom Europa) rätt sent ändå, vissa fram till v.38! Men försäkringen gäller inte så sent, jag har If och den täcker bara fram till v.28. Vart vill ni åka? Vi är lite inne på Valencia eller Franska Rivieran nu till påsk. Det vore så skönt att komma iväg en sväng innan det är dags för bebis!! Sen drömmer jag om att åka till Thailand runt jan-feb nästa år i kanske fyra veckor, det vore underbart!
  • Baby Lei
    Sagolina skrev 2013-03-01 14:35:52 följande:
    Helgens planer ja... Ikväll blir det fotvård framför brasan och sen grillkorv. Imorgon jobb fram till 14, sen bygga bokhylla hemma och ordna in saker i nya förvaringsutrymmet som sambon bygger idag:) Söndagen blir det att vila under dagen, för ¨på kvällen skall jag ut med Grace på en 24h kryssning. Massa gott att äta och lite tax free shopping står på schemat:) Helgerna går så snabbt då jag alltid arbetar fredag och lördag. Min "helg" är tisdag-torsdag, då jag oftast är ledig. Synd bara att alla andra arbetar då, så blir oftast att jag går hemma och slöar. Tur så har jag lill*n i magen som jag kan umgås med! Alla kickar och rörelser gör att dagarna går snabbt

Sagolina skrev 2013-03-01 14:35:52 följande:
    Helgens planer ja... Ikväll blir det fotvård framför brasan och sen grillkorv. Imorgon jobb fram till 14, sen bygga bokhylla hemma och ordna in saker i nya förvaringsutrymmet som sambon bygger idag:) Söndagen blir det att vila under dagen, för ¨på kvällen skall jag ut med Grace på en 24h kryssning. Massa gott att äta och lite tax free shopping står på schemat:) Helgerna går så snabbt då jag alltid arbetar fredag och lördag. Min "helg" är tisdag-torsdag, då jag oftast är ledig. Synd bara att alla andra arbetar då, så blir oftast att jag går hemma och slöar. Tur så har jag lill*n i magen som jag kan umgås med! Alla kickar och rörelser gör att dagarna går snabbt

Ja, visst är det helt otroligt mysigt att känna av bebisen så mycket nu! Det blir mycket verkligare att det faktiskt är en liten därinne! :) (även om det fortfarande är sjukt konstigt...!)
  • Sagolina
    Baby Lei skrev 2013-03-02 17:21:37 följande:

Ja, visst är det helt otroligt mysigt att känna av bebisen så mycket nu! Det blir mycket verkligare att det faktiskt är en liten därinne! :) (även om det fortfarande är sjukt konstigt...!)

Jo verkligen jättemysigt! För några timmar sedan hade vår lilla ett riktigt rejält träningspass i magen. Jag låg på sängen och vilade lite då han/hon började och var tvungen att ropa på sambon, för oj vad magen for hit och dit!
  • Baby Lei
    hea skrev 2013-03-01 18:57:06 följande:
    Jag har blivit så oerhört trött, efter jobbet äter jag lite snabbt och sedan ramlar jag ner i soffan, börjar vakna till vid 19 tiden, känner mig helt klubbad. Tack för tipsen om försäkringar, har tänkt ta en plusförsäkring som jag sedan kan kan ändra till barnförsäkring. Sökte på Google och hittade en jämförelse på försäkringar, skall gå igenom 23 sidor och se om jag blir klokare.

hea skrev 2013-03-01 18:57:06 följande:
    Jag har blivit så oerhört trött, efter jobbet äter jag lite snabbt och sedan ramlar jag ner i soffan, börjar vakna till vid 19 tiden, känner mig helt klubbad. Tack för tipsen om försäkringar, har tänkt ta en plusförsäkring som jag sedan kan kan ändra till barnförsäkring. Sökte på Google och hittade en jämförelse på försäkringar, skall gå igenom 23 sidor och se om jag blir klokare.

Jag har plusförsäkringen från Trygg Hansa, den kändes bra tyckte jag (kanske mest för att så många jag känner har haft den). Viktigt att ta betalvarianten vilken du än tar, skillnaden kan vara att om nu något skulle bli fel eller jobbigt när bebisen föds eller är nyfödd, tex att andningen krånglar, då får du ändå teckna den vanliga barnförsäkringen sen, utan en massa undantag och specialklausuler där den inte täcker framtida luftvägsbesvär, som astma tex.
  • MissMe83

Kicklina: ligger i sängen i drottningens gemak och tittar ut över vattnet. Slö och mysig i kroppen. Nu väntar snart middag .
    Hjortron fil ska jag testa helt klart, det har jag aldrig ätit.
    Ha en underbar kväll allihop

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~