• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Piff
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 22:19:11 följande:
    Va får hon dom ifrån ? Det är 18 år på medicin

Inte på Apoteket, bara på Ica/mackar osv... . Ts, om hon vägrar berätta så borde du kanske åka in till akuten och hoppas att hon pratar med en läkare och får förklarat för sig vad som händer i kroppen...:/
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:22:54 följande:

Men hon vägrar komma ut från duschen!

Hur ska jag få dit henne då? Jag funderar på att ringa hit ambulansen så får de tvnga in henne 
    Det är din dotter, du ska se till att hon får hjälp, med tvång om du måste. Att hon vägrar komma ut ur duschen är ingen ursäkt. Snälla, jag vill inte senare läsa inlägg av dig där du hittat henne livlös någonstans.
  • Johans Pillerill

Lås upp badrumsdörren utifrån, se över läget. Har hon svalt tabletterna har hon 2 alternativ: åka med dig in frivilligt eller bli hämtad och vårdad med tvång av ambulans och polis.

• MLB
    Johans Pillerill skrev 2012-10-17 22:26:15 följande:
    Lås upp badrumsdörren utifrån, se över läget. Har hon svalt tabletterna har hon 2 alternativ: åka med dig in frivilligt eller bli hämtad och vårdad med tvång av ambulans och polis.
    Attt se över läget hjälper inte, hon kan få allvarliga leverskador och lyckas blåneka tills det är för sent.
  • Johans Pillerill
    MLB skrev 2012-10-17 22:27:39 följande:
    Attt se över läget hjälper inte, hon kan få allvarliga leverskador och lyckas blåneka tills det är för sent.

Tja, menade snarast se om hon är vid medvetande, har skadat sig på annat sätt... Eller rent av sitter med alla piller i handen och inte tagit dem än (även i dessa fall verkar denna tjej behöva hjälp, men av ett annat slag).
  • MLB
    Johans Pillerill skrev 2012-10-17 22:29:43 följande:

Tja, menade snarast se om hon är vid medvetande, har skadat sig på annat sätt... Eller rent av sitter med alla piller i handen och inte tagit dem än (även i dessa fall verkar denna tjej behöva hjälp, men av ett annat slag).
    Ok, men till akuten ska hon oberoende vad hon sysslar med där inne.
  • Fröets mamma

Ring 112, dom kan ge dig råd hur du ska göra. Ambulans/polis kan hjälpa dig att tvinga henne till vård. Har hon missbrukat tabletter en tid kan hennes lever klappa ihop när som helst.

• Anonym (A)

Det är jättefarligt att överdosera på alvedon. Man kan i värsta fall drabbas av leversvikt och dö (folk förstår inte hur farligt alvedon är eftersom det är receptfritt tyvärr). Du måste agera. Ring 112 eller sjukvårdrådgivning nu på en gång om du inte tror på oss eller inte får med dig henne.

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..