• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • MLB
    sagakarlsdotter skrev 2012-10-17 23:08:27 följande:
    Det kan räcka med så "lite" som 10 Alvedon för att få obotliga leverskador, dessutom märks inte skadorna förrän det är försent att göra något åt det. Alvedon ÄR riktigt farligt att överdosera, inte som vissa tror här, harmlösa.
  • Lilla i

Skulle nog säga att 4 askar Alvedon + en ask Ipren (om hon tagit dem) kan vara farligt. Men jag är ingen expert så jag måste faktiskt återigen ge rådet att kontakta ngn som du VET besitter den kunskapen

• MLB
    Lilla i skrev 2012-10-17 23:09:48 följande:
    Skulle nog säga att 4 askar Alvedon + en ask Ipren (om hon tagit dem) kan vara farligt. Men jag är ingen expert så jag måste faktiskt återigen ge rådet att kontakta ngn som du VET besitter den kunskapen
    Det ÄR farligt och skadorna märks inte före det är för sent att göra något. Det är 112 TS ska ringa och förklara situationen åt.
  • lyckligtjej

Leverskador kan man få av långvarigt användande av mycket Alvedon ja

• MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:11:06 följande:
    Hon kan ha haft dom länge tagit några ibland hon kan ha spolat ner dom , det är även ett lugnande ämne i Alvedon o tar man 20 st så blir man slö o trött o det märker man , o nä du dör inte av 20 Alvedon om du inte blandar med typ alkohol då finns viss risk !
    Jo, man dör. Levern säger upp sig och man går en smärtsam död till mötes. Låt bli att uttala dig om saker du inte har kunskap om, speciellt när det står liv på spel. Burkarna var inte där i morse, hon missbrukar tabletter sedan innan och har en historia av självskadebeteende. Vad vill du mera ha för tecken på att man ska söka hjälp?
  • Lilla i

MBL: Precis!! Har jag oxå skrivit i mina 2 tidigare inlägg. 112 eller giftmedelscentralen är min rekommendation. Är ganska övertygad om att de kommer ge rådet att åka till akuten.

• Sixxty

Lyckligtjej: Alvedon innehållet inget lugnande ämne och man blir inte slö av det. Det som händer om man överdoserar är att det bildas ämnen i levern som tar död på den. Symtomen kommer först när skadan är skedd och då är det försent. Innan dess har man inga symtom.

• MLB
    Sixxty skrev 2012-10-17 23:15:08 följande:
    Lyckligtjej: Alvedon innehållet inget lugnande ämne och man blir inte slö av det. Det som händer om man överdoserar är att det bildas ämnen i levern som tar död på den. Symtomen kommer först när skadan är skedd och då är det försent. Innan dess har man inga symtom.
  • lyckligtjej

Tycker ni ska läsa på lite om Alvedon , ges även som lugnande inför natten

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..