• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:16:39 följande:
    Tycker ni ska läsa på lite om Alvedon , ges även som lugnande inför natten
    Det är du som ska läsa på, du påstår ju att man inte dör av det.
  • Tjenixen

Nu kommer jag väl bli rapporterad men vad i helsike gör man på ett forum när man misstänker att ungen tagit så mycket tabletter.. Åk in med henne och sluta vela! Dessutom med hennes historik ÅK!

Jisses har inte folk vett innanför skall benet?  

• lyckligtjej

Inte i det läget TS dotter är nu

• Sixxty

Lyckligtjej: Tack jag är påläst. Alvedon är inte lugnande. Vissa äldre kan tycka sig sova bättre på det. Troligtvis eftersom det är smärtlindrande. Men det ges aldrig som "sömntablett".
    Du ska nog ta och googla på Paracetamol+överdos innan du ger några fler livsfarliga råd.

• Gliimma

Är du inte klok. Sparka in dörren och slit ut ungen i bilen och åk till akuten nu alt ring ambulans och polis så slår dom in dörren. Om du ska leka detektiv hela natten (tagit tabl eller ej) så är det inte säkert att du har en dotter vid liv imorgon bitti. Du misstänker att hon har tagit tabl och det räcker, då uppsöker man läkarvård punkt slut. Hellre en arg dotter än en död dotter. Hur kan du sitta här på fl i lugnan ro? Det fattar inte ja. Åk förfan.

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:16:39 följande:
    Tycker ni ska läsa på lite om Alvedon , ges även som lugnande inför natten
    Tycker du ska läsa på då dina påståenden är skitsnack! Alvedon om det tas fel är jättefarligt..
  • MLB
    Tjenixen skrev 2012-10-17 23:18:51 följande:
    Nu kommer jag väl bli rapporterad men vad i helsike gör man på ett forum när man misstänker att ungen tagit så mycket tabletter.. Åk in med henne och sluta vela! Dessutom med hennes historik ÅK!

Jisses har inte folk vett innanför skall benet?  
    Undrar jag också. Flera än jag kan räkna har sagt åk in till akuten/ring 112. Har märkt 1 medlem som inte tycker det är någon fara, och TS lyssnar på den medlemmen, som dessutom saknar medicinsk kunskap. På tal om att bara se det man vill se.
  • vivi85

Jag har överdoserat alvedon. Nära att dö. Tog ca 1 dygn innan bag fick svåra buksmärtor. Låg inne inne i tre veckor med dialys. Levern blev tack och lov frisk,. Men jag svävade mellan liv och död på julafton för ca 10 årssedan

• TaSe

Lyckligtjej: sprid inte "kunskap" du inte äger.
    Alvedon är bland det vanligaste man överdoserar med och när njurarna är utslagna är du körd.

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..