• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:33:20 följande:
    Tycker ni som inte tror mig ska ringa en läkare o kolla lite :) har jobbat inom akutsjukvård länge nog för att ha lite koll på om man dör knall o fall av denna dos Alvedon :) God natt
    Man dör inte genast, men man får leverskador som är dödliga om man inte får vård genast.
  • Lilla i

Lycklig tjej: Alvedon är inte lugnande, för det första skulle det då sitta en stor fet röd triangel på förpackningen, jag tror att de skriver så för att det kan verka lugnande om man har smärta. Man blir smärtlindrad och därmed lugn. Jag har dessutom gått igenom alla tillsatser i Alvedon och det är inget lugnande där.

• vivi85

Lycklig tjej! Jag har ju varit med om det! Är inte det bevis nog!?

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:33:20 följande:
    Tycker ni som inte tror mig ska ringa en läkare o kolla lite :) har jobbat inom akutsjukvård länge nog för att ha lite koll på om man dör knall o fall av denna dos Alvedon :) God natt
    Det tror jag faktiskt inte på.. har själv jobbat på akuten och sett saker även på intensiven.. Så dra den för någon annan..
  • Guld Nougat

Om ts dotter har tagit alvedon/paracetamol tidigare så räcker det med att hon idag tagit ytterst lite tabl för att levern ska ta stryck.

• Sixxty

Lyckligtjej: Jobbar du inom akutsjukvården blir fina råd ännu mer obehagliga. Då om något borde du ha koll på hur Alvedon fungerar. Du är nämligen helt ute och cyklat.
    Knall fall dör man inte. Det är just det som är problemet.

• MLB
    Guld Nougat skrev 2012-10-17 23:35:18 följande:
    Om ts dotter har tagit alvedon/paracetamol tidigare så räcker det med att hon idag tagit ytterst lite tabl för att levern ska ta stryck.
    Dessutom räcker det med en handlingsförlamad TS för att hon ska bli av med livet.
  • lyckligtjej

Tyck vad ni vill , vet att det krävs mera än så för att man ska dö utan att det märks innan

• Tjenixen
    MLB skrev 2012-10-17 23:33:43 följande:
    TS, efter att du fått henne till akuten läser jag gärna en förklaring till varför du upprepade gånger väljer att ignorera dom som talar om för dig att du inte kommer att märka något på henne innan det är för sent.

Det värsta är om tjejen kommer in för sent och dör för ts varit idiotisk och lyssnat på nån wannabe läkare som tycker det är ingen fara..
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..