• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • sagakarlsdotter

Försökte lägga in en artikel från SvD som handlar om självmordsförsök med parcatamol/ Alvedon, men den fungerade inte. Googla "Alvedon överdos" så hamnar den högst upp.

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:24:45 följande:
    Googla på Alvedon så ser ni att det ges i lugnande syfte ofta , googla oxå på om du dör för du tar 20 st !

Jag är undersköterska.. Man ger INTE alvedon i lugnande syfte.. Sluta ge dumma råd och läs på lite bättre..
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:23:50 följande:
    De förra gångerna vi har varit inne, så har hon ringt efter hjälp själv. Och det skulle hon nog gjort nu också, om hon tagit dem.
    Eller så har hon bestämt sig för att dö. Att hon kom ut ur duschen, bad om ursäkt och låtsas att allt är som vanligt tyder på det.
  • Anonym (Oroligmamma)

Jag tror inte hon svalt dem, tror hon gjort det för att bara göra mig orolig. Hon gillar nog uppmärksamheten. Hon ligger dock ändå och sover nu, om jag märker att hon blir dålig åker jag in direkt!!!

• vivi85

Lycklig tjej! Jag tog ca 20 Alvedon och höll på att dö.! Mina njurar kollapsade och levern höll på att slås ut. Men tack vare att jag berättade och sökte hjälp tidigt så överlevde jag! Så säg inget du inte vet!!!!!

• MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:24:45 följande:
    Googla på Alvedon så ser ni att det ges i lugnande syfte ofta , googla oxå på om du dör för du tar 20 st !
    Och när något står i google måste det ju vara sant. Jag kan goolga fram både att förintelsen ägde rum och att den inte ägde rum, så din "det man hittar i google" teori håller inte.
  • mamita64
    TaSe skrev 2012-10-17 23:22:01 följande:
    Lyckligtjej: sprid inte "kunskap" du inte äger.
    Alvedon är bland det vanligaste man överdoserar med och när njurarna är utslagna är du körd.
    Levern, inte njurarna
  • Lilla i

Ja barnkliniken är trött och du är trött men jag tror nog att de också tycker att du ska åka dit en gång för mycket än en gång för lite. Ring dit då vettja och prata med dem, säg som det är och be om ett råd. Jag tror inte att de säger att du inte ska komma eftersom du varit där så många gånger tidigare. Jag hoppas att allt löser sig och att din dotter spolat ner tabletterna i toan men så länge du inte vet det till 100% tycker jag att det vore oklokt att chansa och riskera allvarliga leverskador. Ta hand om er!!!

• Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:27:28 följande:

Jag tror inte hon svalt dem, tror hon gjort det för att bara göra mig orolig. Hon gillar nog uppmärksamheten. Hon ligger dock ändå och sover nu, om jag märker att hon blir dålig åker jag in direkt!!!

Asså är du dum eller spelar du bara?

Du kommer inte märka något förrrens det är för sent..

har du ens ringt in och pratat med dom på sjukhuset?

vet du hur många jag sett dö pga av att dom inte kom in direkt efter dom tagit för mycket tabletter och förälldrar handlat som dig och skitit i det? för många kan jag säga... 

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:27:28 följande:

Men du märker inte att hon blir dålig innan det är för sent! Hur svårt kan det vara att fatta?! Och i vilket fall som helst så mår hon inte bra och behöver hjälp! Se till att hon får träffa någon psykolog när ni är klara på akuten.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..