• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • lyckligtjej

Läskunnighet är inte vissas starka sida ! Alvedon har en lugnande effekt sa jag , vilka ämnen som är i är totalt ointressant !
    Sen fattar jag inte varför ni fortsätter hålla på när ni vet att TS lugnt o stilla tog en transport in till sjukhus , lite taskigt mot TS att fortsätta mala på ! Starta en egen tråd om detta om ni ska fortsätta !

• Tom Araya
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 06:17:08 följande:
    Läskunnighet är inte vissas starka sida ! Alvedon har en lugnande effekt sa jag , vilka ämnen som är i är totalt ointressant !
    Sen fattar jag inte varför ni fortsätter hålla på när ni vet att TS lugnt o stilla tog en transport in till sjukhus , lite taskigt mot TS att fortsätta mala på ! Starta en egen tråd om detta om ni ska fortsätta !
    Det var enligt TS inte första gången och lär nog inte vara sista heller så goda råd är nog på sin plats ändå.
    Om du tycker det är jobbigt får du väl hålla dig borta från tråden.
  • fläta
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 06:17:08 följande:
    Du sprider disinformation, det bör du omgående sluta att göra. 

Dina inlägg borde tas bort, jag hinner inte själv anmäla dem nu men hoppas att någon annan gör det.  
  • Anonym (Mums)

Hoppas det löser sig för ts och hennes dotter!!

Fullständigt OT: Om nu smärtstillande inte har någon lugnande effekt så undrar jag varför man ändå sover rätt gott på en Ipren, Alvedon, etc? 

• Anonym

Kanske du skall ta ledigt från ditt jobb ett tag säg en vecka. Sen ta dig tid å försök nå henne så ni kan vara 2 med det som tynger hennes axlar. Min syster tog sitt liv med tabletter å kanske detta kunde förhindrats om vi hade sätt att hon behövde nån att dela det som fans inom henne. Hon va som en mussla och lyckades på första försöket. fanns ingen chans att hinna se eller jobba med allt. Kanske vart luddigt men svårt att skriva bra när det handlar om detta.

• Sixxty
    Anonym (Gravid?) skrev 2012-10-18 00:22:35 följande:
    Ursäkta frågan men om Alvedon är så farligt som ni säger, varför får gravida tipset att ta Alvedon? Läste att det är nästan den ända tabletten gravida får äta???
    Alvedon är inte farligt om man inte överdoserar det. Gör man det hinner inte levern göra sig av med de skadliga ämnen som bildas när Alvedon bryts ned och skadas. Håller man sig till rekommenderade doser (och inte har leverskador sen innan eller kombinerar med andra mediciner utan att ha koll) är Alvedon ett väldigt säkert läkemedel.
  • Poison82

Herregud vilka folk som finns på fb. En mamma som inte kan ta till sig råd och blir totalt handlingsförlamad och hellre låter sin dotters liv sväva i fara än ringa och "störa" ( ja, jag vet att hon tillslut tog sitt förnuft till fånga).
    Och sen en hobbyläkare med sämre kunskaper än en vanlig Svensson.

Hoppas dottern fått vård

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..