• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Guld Nougat

Det är ingen som lyssnar på dig mera Lyckligatjej, för du har så fel! Egentligen borde inte alvedon/paracetamol vara receptfritt.

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:15:10 följande:
    Läs mitt inlägg vad det krävs för dos
    Läs den här artikeln. 5 gram räcker för att ge leverskador.
  • lyckligtjej

Vi måste vara livsfarliga inom vårt jobb som litar på utb o läkare som lär upp oss !
    Det står lika på all medicin på FASS om vad man ska göra om man tagit mera än rekommenderad mängd

• Guld Nougat

Lyckligtjej, du kommer med råd som inte ens en läkare skulle ge!

• Tjenixen
    Anonym skrev 2012-10-18 00:09:07 följande:
    Polisen kan väl inte göra så mycket när dom inte ens vet vart TS bor?
    polisen kan genom spårning av ip adress och hjälp av moderator /admin /guider få reda på vart personen finns..
  • lyckligtjej

Tycker ni ska ringa en läkare imorgon o läsa upp denna tråden

• Anonym (Gravid?)

Ursäkta frågan men om Alvedon är så farligt som ni säger, varför får gravida tipset att ta Alvedon? Läste att det är nästan den ända tabletten gravida får äta???

• Tjenixen
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:18:42 följande:
    Vi måste vara livsfarliga inom vårt jobb som litar på utb o läkare som lär upp oss !
    Det står lika på all medicin på FASS om vad man ska göra om man tagit mera än rekommenderad mängd

Du ÄR livsfarlig i ditt jobb om du verkligen jobbar på akuten..  Hade du jobbat på vårat sjukhus hade du blivit av med legget om du var ssk och blivit svartlistad som uska..
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:18:42 följande:
    Om du jobbar inom vården så hoppas jag på riktigt att jag aldrig får vård utav dig. Det är skrämmande hur okunnig du är och fortsätter att propsa på att du har rätt trots att det finns otaliga bevis på att alvedon kan vara rentav dödligt.
  • Guld Nougat

Redan visat tråden för en läkare och han skakade på huvudet åt dina kommentarer och undrar vart du fått utbildning och om du överhuvudtaget ÄR utbildad!

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..