• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Guld Nougat

lykligtjej: och du vet vad du pratar om? Knappast. Du ger direkt livsfarliga råd och har noll koll vad det gäller alvedon.

• lyckligtjej

Tror inte dom var så farliga då TS var kontakt med sjukvård o dom ansåg att det inte var ett livshotande tillstånd för då har dom skickat en ambulans ! Klart slut från mig !

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:31:48 följande:
    Jösses , ni vet inte vad ni pratar om !
    Så du menar att 120 tabletter smärtstillande inte är skadligt?
  • Guld Nougat

60g Paracetamol är ju enligt lyckligtjej inget farligt alls.

• Anonym (bekant)

En ytligt bekant till mig svalde 50-60 alvedon på fyllan i ett försök att ta sitt liv, vilket inte fungerade... förrän efter ett par veckor, då hamnade hon på akuten med gulsot och leverskador. Hon dog efter ytterligare ett par veckor, i enorma plågor och smärtor. Såååatteh, ja, tvinga in din dotter till akuten. 

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:35:01 följande:
    Tror inte dom var så farliga då TS var kontakt med sjukvård o dom ansåg att det inte var ett livshotande tillstånd för då har dom skickat en ambulans ! Klart slut från mig !
    Beror ju på vad TS sagt. Hon verkade ju själv inte så oroad...
  • lyckligtjej

Inte direkt dödligt har jag sagt ! Vissa här hävdar att hon dör om nån minut av det !

• Fröken reserverad

Ett problem med överdoser på alvedon är väl att levern tar så mycket stryk så man kan drabbas av leverskador?. Det är ju inte ritktgt så man vill ta livet av sig. Genom att vänta på en levertransplantation som inte fås i tid

Överdoser på alvedon bör tas på allvar, spec för att skydda levern..

• Guld Nougat

Det är ingen som har hävdad att man dör inom ett par minuter av överdos av paracetamol.,

• Anonym (Sandra)
    Guld Nougat skrev 2012-10-18 00:41:14 följande:
    Det är ingen som har hävdad att man dör inom ett par minuter av överdos av paracetamol.,
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..