• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • lyckligtjej

Jag vet att TS kan ta det beslut som är bäst för dom :)

• Anonym
    Tjenixen skrev 2012-10-18 00:06:28 följande:

Vet du vad jag har i alla fall gjort något.. Jag har inte gett extremt missvisande råd eller suttit och glott utan jag har gett korrekta råd och när ts inte fattade ringde polisen för och försöka hjälpa flickan.. Vad exakt har du gjort igen?
    Polisen kan väl inte göra så mycket när dom inte ens vet vart TS bor?
  • Anonym (Sandra)

Lycklig tjej: Min mamma försökte ta livet av sig med Stesolid och diverse tabletter. Starka, narkotikaklassade tabletter. När läkaren på IVA kom ut till mig för att berätta läget så säger han att det var ren tur att hon tog till de tabletterna och inte alvedon. För då hade hon varit död idag.

• lyckligtjej

Jo dom får ta 15 åringar om målsman säger det

• lyckligtjej

Alvedon med andra läkemedel kan vara farliga o Alvedon med alkohol är farligt

• Dang it

Ju fler gånger ni åker in, desto tydligare blir det att hon behöver mer hjälp. Och det är i det närmaste korkat att tänka "Jag vill inte störa", sjukvården finns för både psykiska och fysiska svårigheter. Tänk såhär, har hon tagit alla tabletterna måste hon ha både psykisk och fysisk hjälp. Försöker hon få uppmärksamhet genom att "plantera" falsk bevisning behöver hon garanterat psykisk hjälp utöver BUP. Så åk med sjuktransporten nu och be dem på sjukhuset kolla på hennes historik (

• Dang it

Äsch, allt kom inte med från mobilen.

Be dem kolla historiken, så de ser att hon varit inne för samma sak frekvent.

• NooneBird

Anonym Sandra, ja det var tur. Folk anar inte hur farligt alvedon är egentligen och inte fattar de vilken låg dos man faktiskt kan fö av.

• lyckligtjej

Läs mitt inlägg vad det krävs för dos

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:11:19 följande:
    Alvedon med andra läkemedel kan vara farliga o Alvedon med alkohol är farligt
    Har du läst Fass någon gång? Ett råd, gör det!
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..