• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • lyckligtjej

I tråden finns inlägg där det skrivs ring nu innan hon dör o liknande o det är det jag hakade upp mig på , skador på sikt har jag aldrig pratat om ! O alkohol o Alvedon har jag sagt tidigare att är livsfarligt ihop i stor mängd

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:43:37 följande:
    I tråden finns inlägg där det skrivs ring nu innan hon dör o liknande o det är det jag hakade upp mig på , skador på sikt har jag aldrig pratat om ! O alkohol o Alvedon har jag sagt tidigare att är livsfarligt ihop i stor mängd
    Läs dina egna svar i tråden...
  • Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:46:41 följande:
    Jag vet vad jag har skrivit
    Då vet du nog att du gav rådet till TS att avvakta och hålla koll. Om TS dotter hade stoppat i sig 120 tabletter med smärtstillande så är det definitivt inget läge att vänta.
  • Guld Nougat

Dina svar är dirket livsfarliga. Har man fått i sig för mycket paracetamol så ska man ringa 112/giftcentralen MED EN GÅNG och komma in MED EN GÅNG!

• lyckligtjej

O i det inlägget skrev jag oxå att försöka få dottern att tala om om hon verkligen har tagit dom !

• Fröken reserverad
    Anonym (Sandra) skrev 2012-10-18 00:49:15 följande:
    Då vet du nog att du gav rådet till TS att avvakta och hålla koll. Om TS dotter hade stoppat i sig 120 tabletter med smärtstillande så är det definitivt inget läge att vänta.
    För att skydda organen så är det bästa väl om de tex kräks upp så fort som möjligt.om de inte smälts ner än,
    hjälper kol annars? Eller är det magpumpning...man vill väl få bort medicinen innan den går ut i kroppen om det är möjligt?
  • Pallas

Vet inte om din dotter har konto här på FL, men säg att om hon vill prata med någon som haft det likadant som tonårig, så är hon välkommen att kontakta mig. Ett PM funkar, hon kanske kan använda ditt konto? Eller så skapar ni ett tillsammans som hon kan använda anonymt.

• Anonym (Sandra)
    lyckligtjej skrev 2012-10-18 00:51:11 följande:
    O i det inlägget skrev jag oxå att försöka få dottern att tala om om hon verkligen har tagit dom !
    Tjejen har försökt ta livet av sig flera ggr tidigare. Det visar ju att hon är kapabel till att göra det. Tycker du att det är läge att chansa? Om dottern gärna vill dö (det vet ju bara dottern själv) så säger hon ju givetvis att hon inte tagit några tabletter.

Men varför skulle hon ha 5 tomma förpackningar liggandes på rummet om hon nu inte tagit några tabletter?
  • Anonym (Sandra)
    Pallas skrev 2012-10-18 00:52:58 följande:
    Vet inte om din dotter har konto här på FL, men säg att om hon vill prata med någon som haft det likadant som tonårig, så är hon välkommen att kontakta mig. Ett PM funkar, hon kanske kan använda ditt konto? Eller så skapar ni ett tillsammans som hon kan använda anonymt.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..