• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Lilla i

Ja det har en lugnande effekt på tex akuten osv för att folk är rädda och har ont. Du ger ngt mot smärtan de får mindre ont, slappnar av och blir tada lugnare. Om jag utan smärta skulle ta en Alvedon är jag förmodligen helt opåverkad. Däremot får levern jobba lite eftersom den måste bryta ner de ämnen som finns i Alvedonet.
    Tjaffset som handlar om 20 tabletter kan vi ju oxå skippa egentligen. I värsta fall har TS dotter knaprat i sig 4 askar med Alvedon + en ask med Ipren. Det är bra många fler än 20 stycken.

• lyckligtjej

Även oroliga utan smärta blir lugnare av dom

• Guld Nougat

Nej. Det blir man inte. Man kan däremot känna sig lugnare, mera avspänd. Men det är placebo och har inget med paracetamolen att göra.

• lyckligtjej

Har aldrig sagt vilket ämne det beror på

• Guld Nougat

Ok. Så vilket lugnande ämne finns det i alvedon/paracetamol?

• MLB

Nu är det nästan 1 på natten här, jag måste sova. TS, om du av någon märklig anledning inta fattat vad du ska göra och hur allvarlig situationen är, klicka på "Visa endast" under mitt eller Tjenixens namn. Finns garanterat flera, men jag är för trött för att minnas allas namn. Gonatt.

• Anonym (Oroligmamma)

Jag har fattat och jag tar hand om det!!

• Sixxty

TS: Bra! Hoppas det går bra för er nu.

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..