• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Sandra 235

Hej! Jag hoppar in här ;) har BF den 11 juli och tror mig börja känna av bebisen. Vet inte om jag känner rätt men tror att jag känner av livmodern, kan det stämma när man är i v 17?? Känner den vid naveln. Har kanske högt sittande livmoder. Ngn mer som känt av den tidigt?

• Alexandraaa
    Sandra 235 skrev 2013-01-27 12:48:14 följande:
    Hej! Jag hoppar in här ;) har BF den 11 juli och tror mig börja känna av bebisen. Vet inte om jag känner rätt men tror att jag känner av livmodern, kan det stämma när man är i v 17?? Känner den vid naveln. Har kanske högt sittande livmoder. Ngn mer som känt av den tidigt?

Hej! Grattis! Om du är förstaföderska så är det vanligaste att känna bebis sparkar runt v. 17, Det känns som om det bubblar i magen, en spratlande fisk eller som om magen gör kullerbytta! Är du omföderska brukar man känna tidigare!
  • Sandra 235

Det är första barnet :) jo bubblor har jag känt men precis vid naveln är det hårt så det känns som om det är livmodern jag känner?

• Alexandraaa
    Sandra 235 skrev 2013-01-27 13:20:35 följande:
    Det är första barnet :) jo bubblor har jag känt men precis vid naveln är det hårt så det känns som om det är livmodern jag känner?

Det är inte konstigt att din mage förändras! Jag är i vecka 16 och har redan en kula så att folk inte kan ta miste på att jag är gravid! Hela min mage är hård och både spänner och rör på sig! Det kan vara dina magmuskler som har börjat tänja på sig eller så är det livmodern som du känner! jag tror inte du behöver oroa dig men är du osäker så kan du alltid fråga din barnmorska, som förstaföderska så har du väll ganska ofta besök hos barnmorskan?
  • Sandra 235

Jo det kan det vara, jag har också en kula den sitter högt upp så undrar vad det kan vara som gömmer sig där inne :)

• Alexandraaa

Haha! Jag tror det är en bebis Flört! Med första barnet så såg man knappt att jag var gravid så jag är ganska i chock nu när magen är så stor redan nu!! Det är inte bara olika från kvinna till kvinna utan från graviditet till graviditet! Glad

• Sandra 235

Jo bebis tror jag med haha ska på rul den 11 så längtar oerhört :) har mått så bra än så länge inga direkta krämpor så jag njuter för fulla muggar :) nu ser man verkligen att det är en bebis på gång

• vinkel

Jag som har BF så sent i juli har inte RUL förrän 5/3, jättelångt kvar!
    Men det var ju nyss KUB för mig :)

Svar på tråden - bf juli 2013 -