• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Zophia89

Frågar man om kön så får man nog reda på de om de är tydligt på ultraljudet :) är de någon som är som mig som ska vänta? Jag tänker inte kolla, min sambo ville de först men har nu ändrat sig :) för mig spelar de ingen roll ven som bor i mig och jag vill ha en överraskning dock är jag så nyfiken att jag dör!! Haha :)

• Musungen

I Jönköping får man vet, men det ändrades för ca4 år sedan! Har hört många berättelser om bm som sagt fel kön, det känns nästan som en liten risk man får räkna med när man vill veta :) ibland är det ju självklart jätte uppenbart dock! :) en väninna fick en snopp på skärmen de första som sågs.. Hon ville inte veta men de gick ju inte undvika :)

• Benjimom
    Malle02 skrev 2013-01-29 10:20:55 följande:

Jo jag går på ul i Motala å jag ska få veta kön den 4feb när jag ska dit. Om hon ser så skulle hon berätta för oss sa hon !! :) vart går du ??
    Oj okej :o Jag går i Norrköping och där säger dom att dom inte berättar kön då det är så osäkert så tidigt i graviditeten. Dom sa att det är så i östergötland. 
  • Musungen

Orsaken till varför dom inte ville berätta kön innan va pga risker att mamman inte skulle vilja ha barnet. Många gånger utlänska föräldrar.

• hannaklint
    Zophia89, vi skall heller inte ta reda på vilket kön vår kära bebis har fast jag är nyfiken som bara den. skall på ultraljud den 18 feb....
  • Malle02
    Benjimom skrev 2013-01-29 16:56:03 följande:
    Oj okej :o Jag går i Norrköping och där säger dom att dom inte berättar kön då det är så osäkert så tidigt i graviditeten. Dom sa att det är så i östergötland. 

Jaha okej det kanske är olika, lustigt att dom säger att det är så i hela Östergötland när det uppenbarligen inte är så :/ me jag kanske har haft tur och fått en väldigt snäll bm ! :)
  • Brumma

Zophia - vi ska inte ta reda på det. Seren så går det ju inte att undvika, men inte kolla aktivt.
    Vi kollade inte sonen heller, denna gången funderade jag starkt på det, men pratade med min man o vi vill ha den där "magiska" känslan när bebis är ute :)
    Jag förstår dock dom som kollar :)

Sen så har vi inget att förbereda.. Bebis kommer inte ha ngt eget rum de första åren, kläder har vi både neutrala, kille o tjej till den första tiden (mest killkläder, men det funkar ju åt båda hållen). :)

• LillaLoppanT

Carro och Alexandra, vad kul!
    Jag är med i en Göteborgstråd för oss som ska få barn i sommar, men den är i princip helt död. Nån av er som vet om det finns nån som är mer aktiv?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden - bf juli 2013 -