• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • LillaLoppanT
    aalexxandra skrev 2013-01-28 20:22:51 följande:
    Jag har RUL den 4 feb. Är då i vecka 20 (19+0)... Sedan är mitt nästa möte med bm den 21 mars.. Alltså kommer jag vara i vecka 26 då.. (om jag räknar rätt...) Är inte detta lite sent?? Eller... Jag tänker på att jag då kommer få moderskapsintyget då.. känns lite sent allting.. :S blir förvirrad. Hur är det för alla er andra??
    Jag ska göra mitt Ultraljud redan i vecka 16+1, och träffar sen inte min BM igen förrän vecka 25. Jag frågade henne om just detta med moderskapsintyget, eftersom jag måste få iväg ansökan till FK om gravidpenning så fort som möjligt. 
    Min BM sa då att jag skulle ringa henne efter att vi gjort ultraljudet, så skickar hon hem moderskapsintyget.

Så du kan ju alltid ringa din BM och be om samma :) 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Några fler här inne som bor i Göteborg? Eller i närheten...

• Laconian

Erfarenheter från Faluns ultraljud eftersöks- brukar de ha rätt när de avgör kön ? Inställd på det som de sagt och handlat lite därefter nu ;)

Fick panik-känsla häromdagen när jag fick för mig, att "nä det är fel, dom har sagt fel kön!" Hormoner, noja eller vad kallar man detta? Någon som vet säkerheten i barnmorskors (och speciellt i Falun-Dalarna) "gissningar" vid ultraljud?

• majsis08
    Laconian skrev 2013-01-28 22:37:08 följande:
    Erfarenheter från Faluns ultraljud eftersöks- brukar de ha rätt när de avgör kön ? Inställd på det som de sagt och handlat lite därefter nu ;)

Fick panik-känsla häromdagen när jag fick för mig, att "nä det är fel, dom har sagt fel kön!" Hormoner, noja eller vad kallar man detta? Någon som vet säkerheten i barnmorskors (och speciellt i Falun-Dalarna) "gissningar" vid ultraljud?
    nej jag känner några som vart med om att dom sagt fel i falun!! men tror dom kan säga fel överallt och är dom väldigt osäkra tror jag dom säger att dom inte kan se:)
  • Laconian

Jag tyckte nämligen barnmorskan var väldigt stressad och snabb i undersökningen i efterhand, dels för att vi sa att vi hade kort parkeringstid men jag påpekade också att mannen kunde i så fall smita iväg och lägga i mera om det skulle behövas...Hon sa att hon var "så säker så att hon vågade säga"
     Hm... tur att bebisar kanske gillar alla färger ändå ;)

• aalexxandra
    LillaLoppanT skrev 2013-01-28 22:12:46 följande:
    Jag ska göra mitt Ultraljud redan i vecka 16+1, och träffar sen inte min BM igen förrän vecka 25. Jag frågade henne om just detta med moderskapsintyget, eftersom jag måste få iväg ansökan till FK om gravidpenning så fort som möjligt.  Min BM sa då att jag skulle ringa henne efter att vi gjort ultraljudet, så skickar hon hem moderskapsintyget. Så du kan ju alltid ringa din BM och be om samma :) 

Okej tack!! Vad bra. För det var det jag oroade mig för också.. Att det skulle bli för sent för att ansöka om havandeskaps penning :)så ska nog göra samma sak då!!
  • Malle02
    Benjimom skrev 2013-01-28 21:56:58 följande:
    ser att det är många som tänker ta reda på kön på deras ultraljud. Hur många län är det man faktiskt får veta könet om man vill utan att besöka en privatklinik? I östergötland får man inte veta könet. 

Jo jag går på ul i Motala å jag ska få veta kön den 4feb när jag ska dit. Om hon ser så skulle hon berätta för oss sa hon !! :) vart går du ??
Svar på tråden - bf juli 2013 -