• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82
    sunny skrev 2013-03-14 14:20:07 följande:
    Jag ringde och pratade med bm idag om yrseln och hon gav mig en tid ngn timma senare.
    Hade lite lågt blodtryck men inte superlågt och bra järnvärde. Hon skulle kolla lite andra värden också och återkomma om det var något men det trodde hon inte. 

Hennes råd; vila och försöka vara som vanligt.

Skönt att det inte verkar vara något även om det är jobbigt att ha det.
  • Brumma

Blää. Nu har foglossningen börjat göra påverkan på ischias...
    Ont på utsida/framsida låren, vaderna o skinkorna.. Bläääää...

• Saarensalo

Någon mer här som har jättejobbig värk i nedre delen av bröstkorgen (hela vägen runt kroppen) precis som om det är något som sitter åt jättehårt?

Gör ännu ondare när jag äter och gör även väldigt ont när jag inte ätit på ca 1 timme..  Trodde först det var BHn som satt åt för hårt, men gör lika ont utan den.

Har även kraftig och pukserande huvudvärk då och då, oftast i samband/efter jag ätit.    

Var hos Spec.mvc idagf för att kolla på en växande cysta intill barnet idag. Så sa detta till henne, det enda hon gjorde och sa var att ta blodtrycket som låg på 110(eller 100, kommer inte ihåg)/70, vilket hon sa var lite lågt. Sen sa hon inget mer och jag ville inte fråga mer då jag inte är så jätteförtjust i henne.

Har även värk i ländryggen/svanken..

Någon som känner igen sig och/eller vet vad detta kan vara?
    Börjar bli jobbigt, och väldigt orolig för barnet, detta då det gör ondare för varje dag känns det som. Gör mest ont när jag sitter, annars hela tiden.   
    Kan tillägga att jag är i v. 24 (23+4)..  

• Sugarmama

Hej!
    Nu har jag varit här och tjyvkikat och läst flera gånger. Nu vill jag också vara med om jag får :) 
    Har en kille född maj 2010 och väntar nu en lillasyster med bf 20/7. Bor i Sthlm 

• Musungen

Jag tror att det är livmodern som växer :) ja har inte ont, men känner av de hela tiden denna veckan! Ofta ont i svanken, men tror de beror på sämre hållning, har försökt sträcka på mig lite mer nu i två dagar och har inte lila ont, bytte även skor på jobb

• Saarensalo
    Musungen skrev 2013-03-14 17:18:16 följande:
    Jag tror att det är livmodern som växer :) ja har inte ont, men känner av de hela tiden denna veckan! Ofta ont i svanken, men tror de beror på sämre hållning, har försökt sträcka på mig lite mer nu i två dagar och har inte lila ont, bytte även skor på jobb
    Tack så mycket för tipsen på vad det kan vara och vad man kan göra åt detta!! :) Det enda jag funderar på då är huvudvärken...
  • Fåret Shaun

Man behöver inte ha superlågt blodtryck för att bli yr. Jag är ofta yr även som ogravid, och det blir värre som gravid. Blodtrycket ökar inte utan fortsätter ligga lågt, inom det normala men ibland på gränsen. Sen har jag alltid järnbrist.

Det är fint att peka
  • Musungen

Sara ja har en teori om det med som hör ihop lite med hållningen! Min nacke har tagit lite stryk har ja känt, och pga nackont får ja ofta huvudverk!

• Musungen

För Alvedon hjälper inte mot huvudverken när den kommer, för de strålar från min nacke! Brukar hjälpa att lägga sig plantor golvet och (göra dubbelhakor) dra ner hakan mot brösten så den sträcks ut :)

• Brumma

Huvudvärk är tyvärr ett jättevanligt "symptom" när man är gravid...
    Min kusin är i vecka 18 och har migränliknande anfall, som gör så ont så hon kräks, nu under graviditeten :(

Svar på tråden - bf juli 2013 -