• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Lillasyster82

Cilla86, hade själv yrselanfall precis i början men det avtog tack och lov. Var riktigt obehagligt, körde bil en gång det inträffade. Vet även att min syster hade problem med detta, om jag inte minns fel så hade hon det längre tid under graviditeten. Vill bara berätta att det förekommer och du är inte ensam, om det nu är någon tröst...?!

Hoppas verkligen att det snart blir bättre för dig! 

• Cilla86

Tack Lillasyster82!
    Jag kan tänka mig att det är vanligt, tyvärr! Ja jag vågar knappt köra bil längre.. Du har inga tips när man börjar känna av det? På jobbet är det rent av livsfarligt att jag får det där. Jobbar som personlig assistent där vi ofta lufter brukaren, tuppar jag av så faller brukaren också vilket kan bli väldigt allvarligt för denne..  

• sunny

Ja detta sötsug alltså.. ett evigt kämpande. Däremot var jag mycket värre under min förra graviditet och min son vägde 3,7 när han kom ut så större än "normalt" var han inte. Men det är klart det inte är bra att vräka i sig socker även om jag tänker äta det jag är sugen på nu samtidigt som jag försöker ha kontroll över det också.
    Gäller att hitta sin egna balansgång av vad man själv mår bra av :)

Jag känner också av hemska svimningasattacker ibland.. superläskigt! Kommer oftast när jag anstränger mig men även om jag bara sitter still kan det komma.. funderar på om det är järnbrist?

• sunny

Ja men där sa du något! Jag brukar alltid ha lågt blodtryck och det har varit fortsatt lågt under graviditeten så det är säkert det.. kan man göra något åt det tro? 

• Musungen

Har samma svimnings attacker som ni, oftast tror jag det kan bero på att jag druckit för lite när jag jobbar .. Sätter jag mig ner på huk och dricker lite när "tunnelseeendet" börjar går de över väldigt fort!

• Lillasyster82

Har inga bra tips men vet med mig att jag har lågt blodtryck precis som min syster så är säkert en anledning. Hoppas du hittar en lösning för det är verkligen ett problem!

I vanliga fall (när jag inte är gravid) så brukar det räcka med att sätta sig på huk eller luta mig mot något tills det är över, sen är det bara att fortsätta som vanligt. När jag får det då så handlar det oftast när jag reser på mig snabbt och kroppen inte riktigt hänger med. Vet inte om det kan vara en lösning för dig nu?! När jag hade det i början av graviditeten så var mina yreslanfall mycket längre än de jag annars har till vardags och då hjälpte det inte med att bara huka sig ner. 

• sunny

Jag ringde och pratade med bm idag om yrseln och hon gav mig en tid ngn timma senare.
    Hade lite lågt blodtryck men inte superlågt och bra järnvärde. Hon skulle kolla lite andra värden också och återkomma om det var något men det trodde hon inte. 

Hennes råd; vila och försöka vara som vanligt.

Svar på tråden - bf juli 2013 -