• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • onroadrocky

Jag hade och har fortfarande problem med huvudvärken... 
    jag är i v 21 nu och hade för 3-4 veckor sen såna problem att jag kräktes hela tiden för att det gjorde så ont. Enligt läkare och BM så är det helt normalt och det ska ge med sig eftersom. & så är det ju viktigt att man kollar blodtrycket när man har så ont i huvudet, för det kan ju spöka också. Men är alla värden bra så är det ju bara nåt som hör till graviditeten. Nu har jag mindre ont i huvudet men fortfarande huvudvärk men jag slipper ha så ont att jag kräks. :) 

• Saarensalo

Tack för alla svar!! :) Visste inte att det var något som var normalt under graviditeten, om blodtrycket håller sig bra, men nu vet jag det. Har inte haft den sortens huvudvärk innan så blev rätt rädd när det kom som en smäll, strålade från nedre delen av bröstkorgen och upp i huvudet där det bra sprängde och pulserade kraftigt. Hoppas det går över snart! Nu känner jag mig mycket tryggare med huvudvärken och den andra värken efter era svar, tack allihop!! :)

Musungen, tack för det tipset. Har ont i nacken ibland också så tack! :)

Oneroderocky, lät inget roligt det inte! Hoppas att din huvudvärk försvinner snart!!     

• Brumma

Saarensalo och Musungen (o alla andra med nackvärk).
    Som sagt, Alvedon hjälper ju inte speciellt bra och man får inte används ngn av de smärtstillande salvorna som finns.
    Däremot har Apoteket en salva som heter ICE Power, som liksom kyler ner och bedövar. Den får användas när man är gravid.
    Den hjälper även mig när foglossnings ontet sätter sig liksom i huden eller musklerna.
    Värt att prova iallafall..
    Luktar starkt mint men helt ok.

• Fåret Shaun

Brumma jag som har WP-skada får använda det som krävs för att inte ha smärta i nacken. Bättre att gå till läkare och en sjukgymnast få råd om vad man ska göra och vad man kan ta. Jag använder mest linement, men får jag nedsatt andning (pga allergi) måste jag ta starkare värktabletter för att ens kunna få sova av smärtan. 

Vid huvudvärk prata med läkare och be om att få en tid hos en sjukgymnast för hjälp. Nacken vill man inte göra fel med för det kan bli värre. Tro mig då jag första året med min skada blev felbehandlad.  

Det är fint att peka
  • Saarensalo

Tack ännu en gång för alla tips!! Skrattande Ska ta och kolla efter salvan ICE Power idag när jag åker för att köpa mer järntillskott..

Men nu till ännu en annan sak som inträffade nyligen. Vi har en sänghylla ovanför oss som har suttit där ett bra tag, men idag ramlade den ner! Vi vaknade av att den var på oss. Den landade på min man först så han fick det värsta. Men han var snabb att lyfta bort den från mig (tung). Den landade som tur var inte på magen, utan strax ovanför. Men känslig som jag är fick jag en mindre chock som försvann typ direkt då min man hjälpte mig. Hjärta 
    Men nu har jag försökt att lite lätt putta igång bebisen i magen. Bebisen brukar reagera med sparkar tillbaka i stort sett direkt. Men nu har lilla bebisen inte gjort det.
    Detta hände för en timme sen som hoppas sparkarna kommer snart! Men orolig att den lilla chocken gjorde skada på barnet och om hyllan innan jag hann vakna/reagera kom på magen. Men har inte känt någon smärta i magen, utan bara lite lite i strax ovanför magen.. Som sagt hyllan landade inte hårt på mig, utan min man fick den på sig först och var snabb att reagera.
    Så min undran nu är om en liten chock kan skada mitt barn? Tänkte att jag väntar med att ringa in förrens det gått lite längre tid..

• KramKalas

Du kan nog vara helt lugn.. Tror INTE bebisen tagit skada av de. Drick ett glas iskallt vatten eller en kopp varmt te och lägg dig ner.. Då brukar iaf min bebis komma igång

• Saarensalo
    KramKalas skrev 2013-03-15 10:41:02 följande:
    Du kan nog vara helt lugn.. Tror INTE bebisen tagit skada av de. Drick ett glas iskallt vatten eller en kopp varmt te och lägg dig ner.. Då brukar iaf min bebis komma igång

Tack KramKalas för detta!!!! :)
  • Angelica

Inget slut på oron. Nu gör det fruktansvärt ont i höjd med bikinilinjen när jag går och står. Kan knappt stå upprätt. Funderar på att ta mig till akuten så ont som jag har. Ska inte till bm förrän den fjärde april.

• Angelica

Tryckte ihop höfterna så det är foglossning för det onda släppte. Dags att leta fram bältet.

• Fåret Shaun

I fredags skulle jag smyga över till grannen och fråga om vi fick lägga kött i deras garage. Mellan våra tomter ser det ut att vara barmark, men en liten isfläck fanns det och den halkade jag på och gjorde ett magplask. Vänster knä bägge handleder, höger bröst och höger sida av panna fick sig en smäll. När jag klädde av mig på kvällen såg jag skrap/rivmärken på magen. Jag har inte fått något blåmärke men troligen sträckt något då jag inte kan röra armarna utan att först tagit alvedon. 

Igår och idag har jag känt av smärta i överdelen av magen, lite jobbigt. Jo fick allergireaktion också i fredags, tavegyl sover man gott av i ca 24h. Jag som ska skriva utkast på en observation och komplettera en hemtenta.

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -