• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma
    sunny skrev 2013-03-11 10:09:56 följande:
    Då jag mått och fortfarande mår väldigt dåligt, kräks än ja.. så har jag bara gått upp ca 4kg och har gått 21v imorn.  Och de har kommit de senaste veckorna. Dock har jag väldiga problem med ischias och foglossning så jag sitter oftast där jag sitter, tyvärr :/ 

Förra graviditeten gick jag upp 20-30kg, vet inte vad det slutade på då jag slutade kolla, men jag hoppas jag inte går upp lika mycket nu då jag också hade övervikt sedan innan. Men men, det visar sig.. 

Du vet att det står i papprena från förlossning va?? Skrattande
    Det var så jag fick veta vad jag vägde när jag kom in till förlossningen (114kg) - lustigt för jag kommer inte ens ihåg att jag vägde mig....

Jobbisgt att fortfarande spy..
    Jag gör det ibland o illamåendet har kommit tillbaka, men det är bara någon/några dagar i veckan...
  • sunny
    Brumma skrev 2013-03-11 10:37:28 följande:
    Du vet att det står i papprena från förlossning va?? Skrattande
    Det var så jag fick veta vad jag vägde när jag kom in till förlossningen (114kg) - lustigt för jag kommer inte ens ihåg att jag vägde mig....

Jobbisgt att fortfarande spy..
    Jag gör det ibland o illamåendet har kommit tillbaka, men det är bara någon/några dagar i veckan...
    Jag vägde mig aldrig så det står faktiskt inte.. lite tråkigt för det hade varit kul att veta slutsiffran.. eller inte kanske ;) 
    Skönt att du slipper kräket, här kommer det inte varje dag men flera gånger i veckan :/ mår dock illa varje dag trots att jag äter lergigan comp mot just illamånde..  men men. 
  • Fåret Shaun

Jag har ökat 2-3kg sen inskrivning hade inte ökat något innan. känns skönt att ökat lite och allt sitter på magen

Det är fint att peka
  • Brumma
    sunny skrev 2013-03-11 10:46:43 följande:
    Jag vägde mig aldrig så det står faktiskt inte.. lite tråkigt för det hade varit kul att veta slutsiffran.. eller inte kanske ;) 
    Skönt att du slipper kräket, här kommer det inte varje dag men flera gånger i veckan :/ mår dock illa varje dag trots att jag äter lergigan comp mot just illamånde..  men men. 
    Kanske inte Skrattande
    Jag blev lite små shockad när jag tog fram pappren för några veckor sedan - jag visste inte riktigt hur mkt det var Skrattande
    Men so - jag är gravid och visst behöver man inte lägga på sig onormalt mkt eller vräka i sig "bara för att" - men jag förstår mig faktsikt inte på folk som bantar eller ser sig som ngt bättre bara för att de klarat av att inte gå upp 20kg under graviditeten..
    Vi är olika, har olika "cravings" och olika behov.
    En del kan fortsätta träna hela graviditeten, en del får ont av att gå 100m (som jag) - förra graviditeten blev jag beodrad sängläge så moderkakan (eller om det var livmodern) lossnade lite från "väggen" - lätt att träna då Skrattande

Man går upp i vikt - o så länge barnet mår bra så spelar det väl mindre roll om man går upp två kilo eller tjugo??

Fats det är ju lättare att bli av med två kilo fösrtås Flört
  • KramKalas

Jag är i vecka 24 o har gått upp 9kg redan :-/ förra grav gick jag upp 9kg totalt.. Dock hr jag nog samlat mer vätska denna gången. Är överviktig sen tidigare. Senaste 2,5veckorna har jag gått upp 4kg så jag hopas en del av de är vätska. Har köpt stödstumpor då jag jobbar som frisör och står mycket på dagarna

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2013-03-11 09:10:30 följande:
    Det är kanske lite tidigt men..
    Jag har favoritat den här tråden, för den kommer att vara bra att ha om ett halvår (herregud vad tiden går fort) när det är dags för smakisar o att börja fundera på bebismat...
    Jag lagade nästan allt hemma åt sonen, storkokade o frös in i "isfack" och lade sedan i fryspåsar.
    Smidigt, billigt o man vet vad barnen får i sig..
    I denna tråden har jag fått massor av nya smaker att testa på nästa barn Skrattande

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m61295837.html

Som du säger lite tidigt men vilken bra tråd när det väl gäller! Har också favoritat denna! :)  
  • sunny
    Brumma skrev 2013-03-11 12:21:49 följande:
    Kanske inte Skrattande
    Jag blev lite små shockad när jag tog fram pappren för några veckor sedan - jag visste inte riktigt hur mkt det var Skrattande
    Men so - jag är gravid och visst behöver man inte lägga på sig onormalt mkt eller vräka i sig "bara för att" - men jag förstår mig faktsikt inte på folk som bantar eller ser sig som ngt bättre bara för att de klarat av att inte gå upp 20kg under graviditeten..
    Vi är olika, har olika "cravings" och olika behov.
    En del kan fortsätta träna hela graviditeten, en del får ont av att gå 100m (som jag) - förra graviditeten blev jag beodrad sängläge så moderkakan (eller om det var livmodern) lossnade lite från "väggen" - lätt att träna då Skrattande

Man går upp i vikt - o så länge barnet mår bra så spelar det väl mindre roll om man går upp två kilo eller tjugo??

Fats det är ju lättare att bli av med två kilo fösrtås Flört
    Je nej jag förstår inte heller hur man kan lägga ner massor med tid på att "banta" under graviditeten. Visst behöver man inte vräka i sig och man vet ju oftast vad man själv mår bra av osv, men banta.. nej inte okej. 
    Jag är extremt sötsugen nu för tiden och det är lite småjobbigt just för att jag inte vill vräka i mig massor med socker som jag vet att jag inte mår bra av. Men samtidigt är det såååå svårt att stå emot ibland.

Ja jag har också svåra problem med ischias/fogar och kan inte heller gå så speciellt mycket eller långt så mina dagliga promenader är tyvärr bara att glömma :/  

Struntsamma bara barnet mår bra! Även om det är påfrestande att man är så handikappad..  
  • Lillasyster82
    sunny skrev 2013-03-11 15:42:43 följande:
    Je nej jag förstår inte heller hur man kan lägga ner massor med tid på att "banta" under graviditeten. Visst behöver man inte vräka i sig och man vet ju oftast vad man själv mår bra av osv, men banta.. nej inte okej. 
    Jag är extremt sötsugen nu för tiden och det är lite småjobbigt just för att jag inte vill vräka i mig massor med socker som jag vet att jag inte mår bra av. Men samtidigt är det såååå svårt att stå emot ibland.

Ja jag har också svåra problem med ischias/fogar och kan inte heller gå så speciellt mycket eller långt så mina dagliga promenader är tyvärr bara att glömma :/  

Struntsamma bara barnet mår bra! Även om det är påfrestande att man är så handikappad..  

Känner igen det där med sötsuget... Har skenat iväg totalt och som du säger så mår inte heller jag bra av sockret men så svårt att motstå. Ska försöka motstå sockret ett tag framöver med första dag idag vilket är galet svårt, känner ett enormt sug nu. Får försöka vara stark för att jag mår bäst av det!

Någon som vet hur barnet påverkas av sockret, är det som för oss att de får värsta sockerkickarna och åker blodsockerberg och dalbana?
  • LindaLo

Var hos läkaren idag, har vansinnigt ont i ryggen/ höfter och bäcken, har gått med detta ett tag nu. Det gör ont att stå och gå, har allt oftare nu svårt att ta på mig byxor och skor. Jag är sån som går till läkaren i sista hand. Jag blev ordinerad 8 alvedon/ dag, ring sjukgymnast och fortsätt jobba. Ska tillägga att jag jobbar på förskola och allt jag klarar i nuläget är att sitta,inte så kul känner mig som världens sämsta pedagog och kollega. Går ni hos sjukgymnast??? Hjälper det???

• Fåret Shaun

Tar lite illa vid mig då jag blivit tillsagd att försöka att inte gå upp mer än 9-11kg då jag väger lite mycket innan. Med den foglossning jag har är jag inte rörlig, inte ens vattengjympa fungerar. För mig att inte öka mycket i vikt är bra, för min kropp. Jag bantar inte, äter godis mm men försöker att hålla lite koll på vad jag äter annars, mycket grönsaker mm.

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -